کشاورزی> مدیر جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به رونق صادرات در مرز مهران، گفت: در سال جاری صادرات محصولات کشاورزی از این مرز به عراق ۲۵ درصد افزایش یافته است.

عبدالرضا بازدار اظهار داشت: مرز مهران به عنوان مهمترين ظرفيت اقتصادی استان ايلام نقش مهمی در توسعه صادرات استان و کشور دارد به طوری که در سال جاری ۲۸ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از این مرز به عراق صادر شده است.

وی بیان داشت: ارزش اقتصادی صادرات این میزان محصولات ۲۸ هزار میلیارد ريال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه بیشترین صادرات مربوط به محصولات سیب زمینی و پیاز بوده است، گفت: کشاورزی به عنوان محور اصلی توسعه استان ايلام با وجود مرز مهران می تواند نقش مهمی در اشتغال و توسعه استان داشته باشد.

بازدار تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های کشاورزی استان ایلام به خصوص در زمینه تولیدات دامی گوشت مرغ، تلاش مسئولان بايد در حدی باشد که بتوان محصولات کشاورزی استان را نيز از مرز مهران به کشور عراق صادر کرد.

وی در خاتمه افزود: مرز مهران یک فرصت بزرگ در استان ایلام به شمار می رود که باید برای صادرات محصولات کشاورزی و دامی استان تلاش بیشتری صورت گیرد.

منبع:مهر
کد خبر 51914bd62cad424692b51f317326523a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =