مواد غذایی که نباید در مایکروفر گرم شود

مایکروفرها دستگاه‌های پرکاربردی هستند که هم در مصارف تجاری مانند رستوران‌ها و هم برای مصارف خانگی استفاده می‌شوند. اما در این بین برخی از مواد غذایی را هرگز نباید با مایکروفر گرم کنید.

به گزارش گروه وب گردی خبرگزاری صدا و سیما، مایکروفرها دستگاه‌های پرکاربردی هستند که هم در مصارف تجاری مانند رستوران‌ها و هم برای مصارف خانگی استفاده می‌شوند. اما در این بین برخی از مواد غذایی را هرگز نباید با مایکروفر گرم کنید. این موضوع به این دلیل است که گاهی با این کار خواص غذا از بین ‌می‌رود و گاهی نیز باعث ایجاد خطر برای استفاده کنندگان از مایکروفر می‌شود. 

مواد غذایی که نباید در مایکروفر گرم شود

مواد غذایی که نباید در مایکروفر گرم شود

برنج
برنجی که با مایکروفر گرم شود می‌تواند منجر به چیزی به نام سندروم برنج سرخ شده شود. سندرم برنج سرخ شده یک نوع مسمومیت غذایی است که توسط باکتری‌های باسیلوس سرئوس ایجاد می‌شود.

مواد غذایی که نباید در مایکروفر گرم شود

این نوع باکتری‌ها حتی از طریق پخت و پز نیز می‌توانند به زندگی خود ادامه دهند و وقتی که برنج در دمای اتاق باقی بماند، این باکتری‌ها واقعا می‌توانند شکوفا شده و رشد کنند. نه اینکه برنجی که با مایکروفر گرم شده بد باشد، در اصل این کار اشتباه است و راه اشتباه فقط برای دستگاه گوارش بد است.

کلم بروکلی
بله، این سبزی به راحتی در مایکروفر گرم می‌شود. اما قرار دادن بروکلی در مایکروفر به اندازه ۹۷ درصد از کل محتوای غذایی آن را هدر می‌دهد. مهم‌تر اینکه پختن بروکلی بسیاری از مزایای مثبت آن را از بین می‌برد.

مواد غذایی که نباید در مایکروفر گرم شود

در بروکلی بخارپزشده ۱۱ درصد از آنتی اکسیدان‌ها را کاملا از بین می‌برد؛ با این وجود می‌توانید تصور کنید که مایکروفر چه کاری می‌کند.

تخم مرغ
تخم مرغ‌های کامل با پوسته روی آن‌ها هرگز نباید در مایکروفر قرار داده شوند. دمای شدید در طی فرآیند مایکروفر می‌تواند منجر به فشار درونی زیادی شود. اساسا، تخم مرغ در مایکروفر سابقه انفجار دارد.

مواد غذایی که نباید در مایکروفر گرم شود

متاسفانه حتی تخم مرغ‌های بدون پوسته نیز از این حیث ایمن نیستند، زیرا درون تخم مرغ هنوز هم می‌تواند تجمع بخار را تجربه کند. این به این معنی است که وقتی شما تخم مرغ را باز می‌کنید، بخار شدیدا داغ می‌تواند روی دست و یا صورت شما سرازیر شود.

فلفل قرمز چیلی
نباید فلفل چیلی را در مایکروفر قرار دهید، مگر اینکه اسپری فلفل دوست داشته باشید. دما «کپسایسین» موجود در فلفل را آزاد کرده و آن را تبخیر می‌کند. در نتیجه چشم، بینی و ریه تان می‌سوزد.

کد خبر 51937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =