آغاز عرضه برنج، روغن، قند و شکر در غرفه‌های ۳۰ ایستگاه مترو تا ۱۵ اسفند

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از عرضه برنج، روغن، قند و شکر در غرفه‌های ۳۰ ایستگاه مترو تا ۱۵ اسفند خبر داد.

 ایوب فصاحت با اعلام اینکه در بدو ورود به اجرای طرح به جهت کمک به معیشت مردم، کارمان را با مساعدت وزارت جهاد کشاورزی در تأمین محصولات اساسی و عرضه برنج، روغن، شکر، قند و چند محصول دیگر که بیشتر مورد نیاز مردم هستند، شروع می‌کنیم، اظهار کرد: این طرح به صورت مستمر در ایستگاه‌های منتخب مترو ادامه خواهد داشت و به تدریج به سایر محصولات ورود می‌کنیم و میوه هم عرضه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در چند ایستگاه مترو، مطالعات شروع شده و مطالعه ایستگاه متروی امام خمینی(ره) نیز تکمیل شده و اجرای طرح از این ایستگاه آغاز خواهد شد، تصریح کرد: تا 15 اسفند، این طرح در 30 ایستگاه مترو، مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت و شاخص‌های انتخاب و مکان‌یابی ایستگاه‌ها، بر مبنای توافق دو طرفه است. یک بخش، مربوط به موضوع تأمین و توزیع است که از سوی سازمان مدیریت میادین، تدبیر و تعیین می‌شود و بخش دیگر، مربوط به شرکت بهره‌برداری مترو است که تمهیدات و ملاحظاتی همچون عدم تجمع و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مورد توجه قرار می‌گیرد.

فصاحت با بیان اینکه برای اجرای طرح، دو گروه بهره‌بردار را مد نظر قرار داده‌ایم، اضافه کرد: یکی، بهره‌برداران قوی حوزه بازرگانی هستند که در حال حاضر در میادین میوه‌وتره‌بار کار می‌کنند، چون می‌خواهیم این طرح را هر چه سریع‌تر شروع کنیم و دیگری، بهره‌برداران جدیدی هستند که در مقاطع مورد نظر، اضافه می‌شوند.

وی در مورد تدابیر و تمهیداتی که برای جلوگیری از تجمع احتمالی که ممکن است با عرضه اقلام اساسی در ایستگاه‌های مترو به وجود بیاید، توضیح داد: بخشی از این موضوع مربوط به سازمان مدیریت میادین است که با ارائه محصولات در بسته‌بندی‌های سبک، به نحوی که برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تحویل آنها به شهروندان و جابه‌جایی‌شان، راحت و محاسبه قیمت آنها، ساده باشد و در یک کلام، سرعت عمل در توزیع داشته باشیم و بخشی هم مربوط به شرکت بهره‌برداری مترو است که با توجه به همکاری فی‌مابین، ان‌شاءالله حداقل تجمع را خواهیم داشت تا بتوانیم با مدیریت هماهنگ در این عرصه، برای اولین بار شاهد توزیع کالاهای اساسی در ایستگاه‌های مترو باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تأکید بر اینکه این سازمان و شرکت بهره‌برداری مترو در اجرای طرح عرضه کالاهای اساسی در ایستگاه‌های مترو، دید سودآوری ندارند، خاطرنشان کرد: هدف مدیریت شهری از اجرای این طرح، آن است که اقلام تنظیم بازار را بدون واسطه و به صورت مستقیم به دست مردم عزیزمان برساند.

منبع:تسنیم

کد خبر 52032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =