ارزنده ترین نماد در گروه غذایی کدام است؟

غکورش یا همان صنعت غذایی کوروش یکی از نمادهای خوب گروه غذایی است که توانسته سودسازی بهترین نسبت به سایر محصولات مواد غذایی داشته باشد.

غکورش یا همان صنعت غذایی کوروش یکی از نمادهای خوب گروه غذایی است که توانسته سودسازی بهترین نسبت به سایر محصولات مواد غذایی داشته باشد.

eps تی تی ام غکورش ۳۶۶۷ بوده و eps این نماد در ۹ ماه سال جاری به ۲۵۳۸ رسیده است، حاشیه سود ناخالص این نماد ۲ درصد کمتر از سال گذشته بوده و به ۲۴ درصد رسیده است، اما نسبت p به s این نماد همچنان خوب و عالی است و در محدوده ۲ قرار دارد.

این شرکت کاهش سودسازی قابل ملاحظه‌ای را به خود دیده است و حاشیه سود خالص این نماد از ۲۴ درصد به ۱۶ درصد رسیده است. در گزارش تفسیری این نماد آمده است: «با توجه به اینکه مواد مستقیم مصرفی بخش عمده بهای تمام شده را تشکیل می‌دهد بنابراین بهای تمام شده عمدتا متاثر از قیمت مواد مستقیم که خود تابعی از قیمت‌های جهانی و تغییرات نرخ ارز است برآورد شده است.»

اما نکته قابل توجه آن است که این شرکت می‌تواند با آزادسازی یا تعدیل نرخ محاسبه‌ای ارز در سال ۱۴۰۱ یا ۱۴۰۲ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را در سودسازی شاهد باشد که باید دید بالاخره چه زمانی دولت بر آن رضایت خواهد داد؟

هر تغییری در بنیاد یک سهم می‌تواند بازخورد مستقیم در قیمت آن سهم داشته باشد و از این رو غکورش با منتفی شدن حذف ارز ترجیحی تا به این جا بازخورد بسیار منفی را از خود نشان داده و ۲ ماه است که در محدوده منفی معامله می‌شود، البته نکته دیگری که باعث شده این نماد کم تقاضا شود، کاهش سودسازی آن است.

ارزنده ترین نماد در گروه غذایی کدام است؟

غکورش البته می‌تواند گزینه‌ای برای صعود در زمان امضای توافق باشد، زیرا نسبت به قیمتی که دارد ارزنده است. حاشیه سود ناخالص که بسیار تعیین کننده است نیز نسبت به سال قبل تنها کاهش ۲ درصدی را نشان داده و نسبت p به s نیز در محدوده خوبی است و نشان می‌دهد شرکت مشکلی برای فروش ندارد، البته نکته نگران کننده کاهش ۴۴ درصدی تعداد فروش این نماد در دی ماه بوده که نسبت به ماه قبل درآمد این نماد را ۴۶ درصد کاهش داده است، تعداد تولید محصولات این شرکت نیز به همین میزان کاهش یافته و احتمالا به علت محدودیت های تولید و یا نگه داشتن محصولات برای عرضه در انتهای سال است، گزارش بهمن ماه این نماد می‌تواند تعیین کننده باشد و صدای بورس به آن خواهد پرداخت.

منبع:صدای بورس

کد خبر 52103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =