۰ نفر
۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۶
میلیاردرهای جهان چه غذایی می‌خورند؟

فرایند زیادی برای درست‌کردن کاپ‌کیک گولدن‌فونیکس پشت سر گذاشته می‌شود. هرکدام از آن‌ها دارای نوع خاصی از شکلات به نام آمِدِی پورکلانا، لوبیای وانیلی اصل اوگاندا، ورقه‌های خوراکی طلا و پودر طلا هستند.

سراج‌الدین شاهرودی | شهرآرانیوز؛ قیمت اقلام خوراکی در ایران روزبه‌روز در حال افزایش است. نکته جالب، اما اینجاست که برخی رستوران‌های لاکچری تهران در منوی خود به‌ازای فروش غذا، دلار دریافت می‌کنند.
بررسی منوی یکی از این رستوران‌ها که در برج‌های آاس‌پ تهران قرار دارد، نشان می‌دهد ارزان‌ترین خوراکی دست‌کم هفت دلار قیمت دارد. گران‌ترین غذا که در منوی اصلی آن است، با قیمت پنجاه دلار فروخته می‌شود. (با احتساب نرخ آزاد دلار، این غذا معادل یک‌میلیون‌و۳۲۲هزار تومان قیمت دارد.) به همین بهانه بیایید ببینیم میلیاردرها برای ناهار و شام یا حتی میان‌وعده‌شان چقدر هزینه می‌کنند.

پاپ‌کورن برکو میلیون‌دلاری

این پاپ‌کورن با کره شیرینی‌پزی ورمونت و وانیل نلسون ماسی بوربن ساخته شده است. این‌ها پس از آن در ۲۳قیراط طلای خوراکی و یک نوع نمک به نام لائوسو از دانمارک پوشانده می‌شوند. پاپ‌کورن‌هایی که در سالن‌های سینما سرو می‌شوند، گاهی گران هستند، اما پیش از اینکه شکایت کنید، ممکن است بخواهید به گران‌ترین پاپ‌کورن در جهان نگاهی بیندازید. پاپ‌کورن بِرکو میلیون‌دلاری درنهایت میان‌وعده محبوبی برای میلیاردرهایی شد که می‌خواستند به سینما بروند! چه‌کسان دیگری می‌توانند این همه هزینه را فقط برای کمی پاپ‌کورن بدهند؟ این پاپ‌کورن در دو نوع ۲۵۰دلاری و ۵۰۰دلاری موجود است.

میلیاردرهای جهان چه غذایی می‌خورند؟

بیگل وستین‌هتل: ۱۰۰۰ دلار

بیگل که نان دوناتی‌شکلی است، به‌طور معمول از آرد گندم و غلات تهیه می‌شود، اما بیگل وستین‌هتل، یک بیگل معمولی نیست. آن‌ها توسط فرنک توجاگو، سرآشپز هتل وستی در نیویورک ساخته شده‌اند. بیگل‌ها گران هستند. زیرا هرکدام دارای مقداری ترافل پنیر خامه‌ای سفید، ژله تزریقی توت گوجی‌ریسلینگ که حاوی لایه‌هایی از طلاست و همچنین ترافل ایتالیایی هستند. قیمت این دونات خاص هم هزار دلار است.

میلیاردرهای جهان چه غذایی می‌خورند؟

مرغ آیام سمانی: ۲۵۰۰ دلار

در کشور اندونزی این اعتقاد وجود دارد که این مرغ‌های سیاه‌رنگ دارای قدرتی جادویی هستند. مردم کشور اندونزی معتقدند خوردن گوشت مرغ سمانی علاوه بر شفای همه بیماری‌ها، برای شما شانس و اقبال به همراه خواهد داشت. به‌دلیل نگرانی‌ها راجع به آنفلوانزای مرغی، مرغ سمانی تنها در مالزی و اندونزی یافت می‌شود و بعید است در کشورهای دیگر بتوانید به مرغ سیاه دست پیدا کنید.

میلیاردرهای جهان چه غذایی می‌خورند؟

طالبی: هرعدد ۱۴ هزار دلار

این طالبی در کشور ژاپن به‌سبب طعم و شیرینی فوق‌العاده‌اش بسیار محبوب است و جالب است بدانید یوباری کینگ در ژاپن بیشتر از آنکه یک میوه باشد، کادویی گران‌قیمت و لوکس محسوب می‌شود. در سال۲۰۰۸ یک حراجی دو عدد طالبی یوباری را به قیمت باورنکردنی ۲۸هزار دلار فروخت.

میلیاردرهای جهان چه غذایی می‌خورند؟

کاپ‌کیک گولدن‌فونیکس: ۱۰۰۰ دلار

فرایند زیادی برای درست‌کردن این کاپ‌کیک‌ها پشت سر گذاشته می‌شود. هرکدام از آن‌ها دارای نوع خاصی از شکلات به نام آمِدِی پورکلانا، لوبیای وانیلی اصل اوگاندا، ورقه‌های خوراکی طلا و پودر طلا هستند. کاپ‌کیک گولدن‌فونیکس خود را با شکلات ایتالیایی خالص پورکلانا، لوبیای وانیلی فوق‌العاده با کیفیت اوگاندا و توت‌فرنگی‌های خوش‌مزه‌اش در جهان ثابت کرده است.

برای پخت این دسر، کاکائو آمدی را برای لایه اول استفاده می‌کنند که پس از آن در یک ورق طلای ۲۳عیار قرار می‌گیرد. سپس خامه کیک را به آن اضافه و آن را با پودر طلای خوراکی تزیین می‌کنند. همچنین شکلاتی پوشیده با توت‌فرنگی که آن هم با طلا تزیین شده است، در کنار کیک گذاشته می‌شود. آن‌ها همگی در ظرفی از جنس طلا سرو می‌شوند. درکل می‌شود نتیجه گرفت که کاپ‌کیک گولدن‌فونیکس که جزو گران‌ترین غذاهای دنیا محسوب می‌شود، بیشتر مواد تشکیل‌دهنده‌اش هستند که آن را خاص کرده است.

میلیاردرهای جهان چه غذایی می‌خورند؟

زعفران: تا ۴۵۰۰دلار برای هرکیلوگرم

یکی از سوغات‌های ایران و خراسان، یعنی زعفران، هم جزو ادویه‌جات بسیار گران‌قیمت در جهان است. طلای سرخ ایران در خارج از کشور کیلویی ۴۵۰۰ دلار فروخته می‌شود. دلیل ارزش زیاد این ادویه علاوه بر طعم و رنگ و بوی منحصربه‌فردش، سختی به‌دست‌آوردن آن است. زعفران فقط در زمان کوتاهی از سال در وضعیتی سخت برداشت می‌شود و جالب است بدانید برای برداشت یک کیلوگرم زعفران، به مزرعه‌ای به مساحت دو زمین فوتبال احتیاج دارید.

میلیاردرهای جهان چه غذایی می‌خورند؟

واگیو: نیم‌کیلو ۲۵۰ دلار!

چیزی که این گوشت گاو ژاپنی را گران‌قیمت می‌کند، این است که آن گاو به‌طرز خاصی تغذیه و پرورش می‌شود که گوشت آن را بسیار سلامت و تمیز می‌کند. همچنین تولیدمثل این گاو ژاپنی از نژاد اصیل آسیایی صورت می‌گیرد. «واگیو» در ژاپن به همه انواع گوشت‌های گاو گفته می‌شود. زیرا «وا» به معنی ژاپنی و «گیو» به معنی گاو است.
این گاوها در ابتدا به‌دلیل توانایی بدنی‌شان در کشاورزی استفاده می‌شدند. انتخاب حیوانات با سلول‌های چربی درون‌عضلانی‌شان که منبع انرژی دردسترس را فراهم می‌کرد، ارتباط داشت. واگیو نژادی شاخ‌دار و به رنگ سیاه یا قرمز است.

میلیاردرهای جهان چه غذایی می‌خورند؟

پنیر گوزن: هر کیلوگرم ۱۱۰۰دلار

حتما توانسته‌اید حدس بزنید این پنیر گران‌قیمت از شیر گوزن تهیه می‌شود، اما دلیل گرانی این پنیر این است که فقط یک مزرعه پرورش گوزن در سوئد آن را تولید می‌کند. پنیر گوزن به سه دسته مدل رایند، مدل فتا و پنیر آبی تقسیم می‌شود و باتوجه به حجم محدود تولیدی سالیانه و مشخص‌بودن خریداران، دست ما و بیشتر انسان‌های کره زمین احتمالا هیچ‌وقت به آن نخواهد رسید.

کد خبر 52117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =