جهاد کشاورزی ترویج کشت قراردادی برنج در آستارا را دستور کار قرار دهد

فرماندار بندر مرزی آستارا کشت قراردادی برنج را به معنای خرید تضمینی محصول شالیکاران از ناحیه دولت دانست و گفت: متولیان امر از جمله جهاد کشاورزی به ترویج این طرح جهت حمایت از برنجکاران اهتمام جدی داشته باشند.

عنایت رضایی پور  گفت: طرح کشت قراردادی برنج، اقدامی جدید از ناحیه دولت کار و کرامت به منظور حذف دلالان، خرید تضمینی برنج و انگیزش شالیکاران به توسعه تولید است و باید در شهرستان آستارا ترویج یابد.

وی از جهاد کشاورزی این شهرستان و شالیکاران خواست با استفاده از فرصت پیش آمده، مقدمات و اقدامات قانونی برای انعقاد قراردادهای لازم بین جهاد کشاورزی و بهره برداران را فراهم کنند.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا نیز در خصوص مزایای طرح کشت قراردادی برنج گفت: این طرح از ناحیه وزارت جهاد کشاورزی با هدف حمایت از توسعه کشت محصول استراتژیک برنج در شمال کشور اجرا می شود.

ساسان کارجویان افزود: در اجرای این طرح، کلیه تسهیلات و نهاده های لازم از قبیل بذور اصلاح شده، کود، سموم، علف کش ها و بیمه اراضی به صورت رایگان در اختیار زارعان قرار می گیرد و بها آنها در زمان برداشت محصول محاسبه و دریافت خواهد شد.

وی حذف دلالان، ایجاد آرامش و اطمینان خاطر برای برنجکاران جهت فروش محصول به قیمت روز به دولت، تنظیم بازار برنج، افزایش بهره وری، تامین آسان نهاده ها، ارتقا کیفیت محصول، ثبات درآمد کشاورزان، پایداری تولید و مشاوره فنی رایگان را از مزایای طرح کشت قراردادی برنج عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا از شالیکاران خواست با استفاده از فرصت کم باقیمانده برای بهره مندی از طرح کشت قراردادی برنج، به جهاد کشاورزی یا مراکز خدمات کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

بیش از نیمی از ۶ هزار بهره بردار کشاورزی در آستارا شالیکار هستند و در سال گذشته از سه هزار و ۲۰۰ هکتار شالیزار، ۱۴ هزار تن شلتوک برنج به دست آمده بود.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع:ایرنا

کد خبر 52442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =