وضع عوارض صادرات برای ۴ محصول کشاورزی امروز در مجلس بررسی می شود

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: احتمال وضع عوارض صادرات برای ۴ محصول کشاورزی امروز در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی می شود.

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به اینکه آیا ممنوعیت صادرات ۴ قلم محصول کشاورزی کاملا لغو شده است، گفت: بله کاملا لغو شده و در حال حاضر صادرات ۴  محصول کشاورزی سیب زمینی، پیاز، گوجه و سیب زمینی از گمرکات کشور انجام می شود.

وی در پاسخ به اینکه وزارت جهاد کشاورزی به دنبال این است که به جای ممنوعیت، عوارض صادراتی را جایگزین کند آیا کمیسیون کشاورزی در برابر این تصمیم هم مقاومت می کنید، افزود: این موضوع قرار است امروز بعد از ظهر در کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی شود.

به گزارش فارس، ‌ در حالی موضوع وضع عوارض صادراتی برای صادرات ۴ محصول کشاورزی سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی و بادمجان از سوی وزارت جهاد کشاورزی مطرح است که کارشناسان هیچ تفاوتی با ممنوعیت صادرات نمی بینند و  معتقدند هر دو رویکرد یکسانی خواهد داشت.

کمسیون کشاورزی مجلس امروز اعلام کرده بود حتی در برابر وضع عوارض صادراتی هم مقاومت خواهند کرد زیرا معنی ندارد که برای محصولی که کیلویی ۷ هزار تومان از کشاورز خریداری می کنند، همین میزان هم عوارض صادراتی برایش وضع شود.

 روز گذشته معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی طی نامه ای به گمرک خواسته بود ممنوعیت صادرات ۴ محصول کشاورزی، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و بادمجان را اعمال کند.

منبع:فارس

کد خبر 52476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =