برنامه های دپارتمان عسل باشگاه غذا و خوراک شناسی یونسکو  اعلام شد

مواد غذایی> اقتصاد غذا - جلسه دپارتمان عسل به منظور شناساندن ظرفیت های این محصول ایرانی در باشگاه غذا و خوراک شناسی‌ کمیسیون ملی یونسکو- ایران تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس»،  مزدک بهرَوِش مدیر این دپارتمان، در حاشیه این نشست، با اشاره به اهداف تشکیل دپارتمان عسل اظهار کرد: تعامل شایسته با همه دستگاهها و نهادهای ملی، تشکل‌ها و انجمن‌های فعال درحوزه صنعت زنبور عسل بر بستر شناخت و بکارگیری ظرفیت‌های بین‌المللی کمیسیون ملی یونسکو ایران و ایجاد زمینه‌های رشد و گسترش فرهنگ مصرف عسل یکی از اهداف ما در تشکیل این دپارتمان است.  
وی همچنین از برگزاری دوره های آموزشی، اجلاس، همایشها، جشنواره‌ها و نمایشگاهها و... جهت شناساندن ظرفیت های عسل ایران از سوی باشگاه غذا و خوراک شناسی یونسکو خبر داد.  
بهرَوِش یادآور شد: دپارتمان عسل باشگاه غذا و خوراک شناسی یونسکو برای ایجاد فضای گفتگو و تعامل گسترده ملی و بین‌المللی و تبادل فرهنگی، علمی و آموزشی در گستره کشور و بین الملل نسبت به ارزش‌گذاری و تبیین این محصول ارزشمند راه اندازی شده است.  
وی درباره برنامه های بلند مدت و دائمی دپارتمان عسل باشگاه غذا و خوراک شناسی یونسکو توضیح داد: شناسایی شیوه‌ها و امکان جایگزینی عسل به عنوان یک شیرین‌کننده در انواع غذاها (نوشیدنی‌ها و شیرینی‌ها)، شناسایی و پاسداشت شیوه‌ها و فرهنگ‌های مرتبط به تولید و استحصال عسل در ایران زمین، تلاش در جهت سالم سازی تولید عسل و شناساندن خواص دارویی محصولات زنبور عسل، تاکید بر حفظ و احیاء منابع طبیعی و افزایش سطح پوشش گیاهی برای دست‌یابی به تغذیه بهتر زنبوران عسل و تاکید بر اهمیت گرده افشانی زنبور عسل با محوریت احیاء مراتع و افزایش محصولات کشاورزی از جمله این برنامه ها است.  
به گفته مدیر دپارتمان عسل باشگاه غذا و خوراک شناسی یونسکو، تلاش در جهت شناسایی و معرفی امکان ترکیب عسل در غذاها و شیرینی‌های محلی و منطقه‌ای (خوراکیها، نوشیدنی‌ها و دسرها)، معرفی و آموزش نحوه تولید عسل سالم و مطابق استاندارد و تاکید بر شعار عسل سالم از کندو تا لقمه، معرفی عسل به عنوان شیرینی آشتی‌کنان (صلح) به عنوان یک نماد فرهنگی و ملی و معرفی عسل به عنوان هدیه و ره آورد، معرفی عسل‌های خاص دارویی ایران به جهان در قالب برند یونسکو و برگزاری جشنواره‌ها و برگزاری جشن برداشت عسل در استان‌ها باتوجه به اهمیت تغذیه‌ای و دارویی هر نوع عسل در مناطق مختلف از جمله موضوعاتی است که در دستور کار این دپارتمان قرار دارد.  
بهرَوِش گفت: آموزش و تشویق تولیدکنندگان به کاهش مصرف داروهای شیمیایی و سنتتیک و تولید محصولی عاری از بقایای دارویی، تشکیل راه عسلی در کنار راه ابریشم برای دوستی بین قومیت‌های مختلف ایران زمین، تلاش برای افزایش درآمد تولیدکنندگان با ایجاد تنوع درآمدی و آموزش، برگزاری همایش های علمی و تخصصی برای تولید کنندگان و حضور مدرسین برتر علمی کشور جهت ارتقای سطح دانش تولید کنندگان عسل و برگزاری دوره های مورد تائید آموزش عالی  بالاخص یازاریابی دیجیتال و ارائه مدرک دانشگاهی به علاقمندان و تولید کنندگان عسل نیز در دستور کار ما قرار دارد.  
وی همچنین از تشکیل کلوپ دپارتمان برای علاقمندان و اعضای فعال انجمن خبر داد و یادآور شد: تجلیل و تقدیر از تولید کنندگان پاکدست و نویسندگان یا کسانی که با خلاقیت و نوآوری اثری در راستای اهداف باشگاه از دیگر برنامه هایی است که دنبال می کنیم.

کد خبر 52502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =