۱ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
۹۲۷۱ میلیارد تومان به حساب گندمکاران واریز شد

کشاورزی> اقتصاد غذا - مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه تا بیست و یکم اردیبهشت‌ماه جاری بالغ بر، یک و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز، ۹۲۷۱ میلیارد تومان به حساب گندمکاران واریز شده است.

 به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس» به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ دکتر سید سعید راد با تأکید بر اینکه ارزش یک و نیم میلیون تن گندم خریداری شده، بالغ بر ۱۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است، افزود: مابقی مطالبات کشاورزان نیز طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد.


 وی با اشاره به اینکه امسال، قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است، اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید داخل و تشویق گندمکاران به کشت بیشتر، قیمت خرید تضمینی این محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.
راد با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت و اجرای طرح کشت قراردادی خرید تضمینی گندم، انتظار می‌رود میزان تولید این محصول راهبردی در سال جاری افزایش پیدا کند، تصریح کرد: البته شرایط آب و هوایی کشور و میزان بارش‌ها، با توجه به اینکه بیشتر گندم کشت شده در کشور از نوع دیم است، در میزان تولید تأثیرگذار خواهد بود.
راد با اشاره به اینکه تاکنون خرید تضمینی گندم در استان‌های خوزستان، کرمان، ایلام، فارس، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی آغاز شده و ادامه دارد، تصریح کرد: استان خوزستان با خرید حدود ۹۰۰ هزار تن گندم، پیشتاز تحویل این محصول استراتژیک در کشور است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی، همچنین از خرید تضمینی یک محصول راهبردی دیگر خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، نزدیک به ۱۰۰ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا با قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان و به ارزش حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان از کلزاکاران خریداری شده است.

کد خبر 52593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =