آخرین آمار تولید و تجارت روغن آفتابگردان در دنیا + نمودار

مواد غذایی> اقتصاد غذا- یاشار غریبی: بیشتر واحد های روغنکشی در جنوب شرق اوکراین در مناطقی هستند که در حال حاضر در گیر نبرد نظامی است و  این مساله در کاهش میزان روغنکشی به واسطه کاهش فعالیت این واحد ها در اوکراین تاثیر داشته است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «،فود  پرس»، برآورد می شود از ماه آوریل تا ماه ژوئن تنها حدود ٥٠٠ هزار تن روغن خام آفتابگردان تولید شده که در مقایسه با ١.١٧ میلیون تن در سال قبل، کاهش فاحشی دارد. وضعیت صادرات خام آفتابگردان از اوکراین هم در حال حاضر، تنها از طریف مرزهای زمینی در حال انجام بوده و در ماه آوریل حدود ١٣٠ هزار تن بارگیری شده که در حدود ۳۳ درصد از میزان صادر شده در مدت مشابه در سال قبل می باشد.

بنا بر این گزارش در روسیه، برآورد میزان تولید روغن خام آفتابگردان برای سال جاری زراعی ٢٠٢١/٢٠٢٢ در حدود ٦ میلیون تن (حدود ١٥٪؜ افزایش نسبت به سال قبل) و سقف صادرات در حدود ٣.٥ میلیون تن برآورد می شود. 
در آرژانتین هم احتمالا شاهد کاهش صادرات روغن خام آفتابگردان تا ٧٪؜ نسبت به سال قبل و در حدود ٥٩٠ هزار تن (ماه آپریل تا سپتامبر ٢٠٢٢) باشیم. 
به طور کل، برآورد کاهش تقریبی مصرف روغن خام آفتابگردان در دنیا تا سقف ١٩.٣ میلیون تن می باشد که مشخصا بازار هند، چین و مصر از عوامل تاثیر گذار در کاهش نسبی میزان مصرف روغن خام آفتابگردان در سال جاری می باشند.
در نمودار زیر، روند تغییرات میزان تولید و مصرف روغن خام آفتابگردان در دنیا را طی ١٠ سال گذشته بررسی می کنیم.

آخرین آمار تولید و تجارت روغن آفتابگردان در دنیا + نمودار

کد خبر 52711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =