تعهدات آریو تجارت سهیل به شرکت پشتیبانی امور دام منتقل شد

مواد غذایی> اقتصاد غذا - در حالی که معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد  و همچنین مدیرعامل سازمان تعاون روستایی همچنان سکوت اختیار کردند اما بالاخره معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی توضیحاتی را درباره ایجاد شرکت آریو تجارت سهیل ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قربانی، معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره اینکه واردات نهاده‌های دامی توسط شرکتی گمنام که گفته می‌شود از زیر مجموعه‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی است، مشکلات زیادی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده و بسیاری عنوان می‌کنند این شرکت نتوانسته نهاده مورد نیاز مرغداران را تأمین کند؟ اظهار داشت: آریوتجارت سهیل نام شرکتی است که از آن طی روزهای اخیر بسیار یاد می‌شود. ضمن اینکه وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امنیت غذایی است و مسئولیت تأمین امنیت غذایی کشور را دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: این وزارتخانه نمی‌تواند منتظر تصمیم یک وارد کننده برای واردات یک کالا بماند یا به عنوان مثال وارد کننده‌ای یک کشتی را تا خلیج فارس بیاورد و برگرداند برای اینکه اعداد و ارقامی بالاتر از نورم جهانی درخواست می‌کند و زمانی که با خواسته او مخالفت شده، چنین اقدامی را انجام می‌دهد.

ایجاد آریو تجارت سهیل در راستای تأمین امنیت غذایی کشور بود

قربانی با اشاره به وضعیت کشور و جهان و بحران تأمین امنیت غذایی، تصریح کرد: شرایط به صورتی است که ما تمام کشتی‌هایی را که می‌بینیم تلاش می‌کنیم به نفع مردم و امنیت غذایی جذب کنیم و در این چارچوب از تمام ابزارهای قانونی و ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: یکی از این ابزارها شرکت آریوتجارت سهیل بوده و در این زمینه هیچ کار غیر قانونی نیز صورت نگرفته است.

قربانی اضافه کرد: براساس ماده ۳ اساسنامه سازمان مرکزی تعاون روستایی و بندهای ۱۳ و ۱۵ این اساسنامه، سازمان مرکزی تعاون روستایی می‌تواند عندالزوم وارد فعالیت‌های بازرگانی شود و ما نیز از این ظرفیت‌ها استفاده کردیم و به صورت کاملاً قانونی و به شکل شراکتی، شرکت آریو تجارت سهیل راه اندازی شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: این شرکت با واردات نهاده‌های دامی از مناطق شمالی این نهاده‌ها را در سامانه بازارگاه عرضه کرد و تولید کنندگان خرید و از این نهاده‌ها استفاده کردند.

وی افزود: اعداد و ارقامی که در این زمینه در رسانه‌ها مطرح می‌شود نمی‌دانیم از کجا آمده. چرا که باید مستند صحبت کرد.

قربانی با اشاره به اینکه در شبکه حمل و نقل شرکت آریوتجارت سهیل سرعت لازم را نداشت، گفت: به دلیل اعتراضاتی که در این حوزه صورت گرفت ما مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران را مأمور کردیم تا بر این روند نظارت داشته باشند.

این مقام مسئول اظهار داشت: نهاده توسط این شرکت تأمین و به داخل کشور انتقال داده شده و در حال انتقال به سطح تولید کنندگان است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در مرحله‌ای متوجه شدیم میزان نارضایتی‌ها افزایش پیدا کرده و به همین جهت ارزیابی چند مرحله‌ای انجام دادیم و متوجه شدیم مسئله در سرعت تأمین است. گفت: به همین جهت هفته گذشته جایگزینی برای شرکت آریوتجارت سهیل تعیین کردیم و تعهدات این شرکت را به شرکت پشتیبانی امور دام انتقال دادیم تا محموله‌های تولید کنندگان را تأمین کند.

تعهدات آریو تجارت سهیل به شرکت پشتیبانی امور دام منتقل شد

قربانی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اگر تمام روند کار قانونی بوده و مشکلی در این حوزه وجود نداشته است، چرا شرکت پشتیبانی امور دام جایگزین آریوتجارت سهیل شد؟ توضیح داد: برای اینکه ما نمی‌خواستیم فرآیند تأمین کالا دچار مشکل شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا در حال حاضر آریوتجارت سهیل به طور کامل از فرآیند تأمین نهاده‌های دامی حذف شده است؟ تصریح کرد: بله؛ شرکت پشتیبانی امور دام جایگزین آریوتجارت سهیل شده است.

قربانی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد این هستیم که بسیاری از جمله واردکنندگان نیز به این حوزه ورود کرده اند، گفت: این در حالی است که هر کس وظایف خاص خود را دارد.

معاون وزیر جهاد با اشاره به اینکه آریوتجارت سهیل حتی یک دلار نیز دریافت نکرده است، اظهار داشت: شرکت پشتیبانی هم اکنون در حال تأمین و عرضه نهاده‌ها به تولید کنندگان است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

تکذیب عرضه نهاده‌های دامی با کوتاژ مجازی / مگر حباب می‌فروختند؟

قربانی همچنین به این پرسش خبرنگار مهر که گفته می‌شود آریوتجارت سهیل بدون اینکه محموله‌ای داشته باشد، اقدام به فروش نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه با کوتاژ مجازی کرده است، تأکید کرد: بنده به مسائل بازرگانی آشنایی کامل ندارم و مربوط به حوزه بنده نیست و عملاً اگر باری به بندر نرسیده باشد و بارگیری و انتقال انجام نگرفته باشد، عملاً بارگذاری در سامانه بازارگاه اتفاق نمی‌افتد.

وی به این پرسش خبرنگار مهر که آیا شما عرضه نهاده با کوتاژ مجازی را تکذیب می‌کنید؟ گفت: بنده چیزی در زمینه کوتاژ مجازی نشنیدم. بار موجود است و هیچ چیز مجازی هم وجود ندارد. حباب که نمی‌توانند در بازارگاه بفروشند باید کالا وجود داشته باشد تا آن را به فروش برسانند.

کد خبر 52906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =