ده ماده غذایی برای رفع تشنگی در روزهای داغ

در این گزارش به ۱۰ ماده غذایی که تشنگی شما را رفع می‌کنند اشاره شده است.

در هوای گرم احساس تشنگی بر انسان غلبه می‌کند و تنها راه چاره نوشیدن زیاد یا خوردن مواد غذایی درست است.

با ده ماده غذایی که در رفع تشنگی در روزهای داغ کمک می‌کنند در این گزارش آشنا شوید:

خیار:

۹۶ درصد خیار از آب تشکیل شده است. خیار تقریبا کالری ندارد، اما دارای موادی، چون آهن، سینک (روی) و فلوئور است.

گوجه فرنگی:

۹۵ درصد گوجه فرنگی از آب تشکیل شده است. گوجه فرنگی از لحاظ ارزش غذایی بسیار کم‌کالری (۲۰ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم) و سرشار از ویتامین‌های مختلف همچون A, C و E و مواد معدنی است.

هندوانه:

۹۵ درصد هندوانه از آب تشکیل شده است. مصرف هر ۱۰۰ گرم هندوانه با ۳۰ کیلو کالری و مقدار کمی مواد غذایی ضروری همراه است. ویتامین C موجود در هندوانه ۱۰ درصد مقدار مورد نیاز روزانه است. ویتامین A در هندوانه که در زیبایی پوست موثر است نیز ۴ درصد نیاز روزانه است.

کدو سبز:

۹۴ درصد کدو سبز از آب تشکیل شده است. کالری کمی دارد و بخاطر داشتن مواد معدنی و ویتامین از نظر غذایی ارزش زیادی دارد. کدو سبز از افزایش قند و چربی خون جلوگیری می‌کند.

ریواس:

۹۴ درصد ریواس از آب تشکیل شده است. ریواس از نظر غذایی نیز ارزش زیادی دارد و دارای آهن، فسفر، ویتامین C و اسید اگزالیک و سرشار از فیبر است.

تربچه:

۹۴ درصد تربچه از آب تشکیل شده است. تربچه، یکی از صیفی جات بدون چربی و کلسترول است. فیبر یکی از مهمترین مواد موجود در تربچه است. همچنین تربچه دارای ویتامین c, k, B۶، نیاسین و فولات است. برگ‌های این گیاه شش برابر بیشتر از ریشه آن داری ویتامین C است.

شیرینک (سرده) :

۹۳ درصد شیرینک از آب تشکیل شده. با شیرینک می‌توان سالادهای لذیذی بخصوص در فصل گرما تهیه کرد. این گیاه کالری کمی دارد و دارای آهن و ویتامین C فراوان است.

شیکوره:

۹۲ درصد شیکوره از آب تشکیل شده و مانند کاهو آرام بخش و خنک کننده است و به انسان طراوت می‌دهد. همچنین دارای ماده تلخی به نام Intybin است که اثر تنظیم کنندگی بر دستگاه گوارش و سیستم گردش خون دارد. شیکوره دارای ماده‌ای به نام اینولین است که در متابولیسم بدن نقش دارد.

توت فرنگی:

۹۰ درصد توت فرنگی از آب تشکیل شده است. توت فرنگی منبع فوق العاده‌ای از ویتامین C و فیبر است. توت فرنگی همچنین غنی از پتاسیم است که یکی از مواد مغذی برای کنترل فشار خون محسوب می‌شود.

لوبیا سبز:

۹۰ درصد لویبا سبز از آب تشکیل شده است. یک فنجان لوبیا سبز محتوی ۱۴/۴ میکروگرم ویتامین K است. این مقدار تقریبا معادل ۲۰ درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین است. همچنین یک فنجان لوبیا سبز می‌تواند ۴ درصد از کلسیم مورد نیاز بدنتان را تأمین کند.

منبع برترین ها

کد خبر 52912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =