به روسیه درباره صادرات غلات اعتماد نداریم

رئیس جمهور اوکراین ضمن تاکید بر همکاری این کشور با ترکیه و سازمان ملل جهت گرفتن تضمین برای امنیت کشتی های حامل غلات اوکراینی، گفت که مذاکرات در این زمینه ادامه دارد.

به گزارش رویترز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که کشورش در حال مذاکره با ترکیه و سازمان ملل برای تضمین صادرات غلات از بنادر اوکراین است.

زلنسکی در این باره در کنفرانس خبری مشترک با «ماگدالنا اندرسون» نخست وزیر سوئد، گفت: در واقع اکنون مذاکرات بین ترکیه و نمایندگان سازمان ملل با نمایندگان ما که مسئول امنیت غلات صادراتی مان هستند، ادامه دارد.

رئیس جمهور اوکراین افزود: این یک مسئله بسیار مهم است که کسی امنیت کشتی ها را برای این یا آن کشور تضمین می کند، به غیر از روسیه که ما به آن اعتماد نداریم. بنابراین ما نیازمند امنیت کشتی هایی هستیم که برای بارگیری مواد غذایی به اینجا می آیند.

زلنسکی همچنین گفت که اوکراین درباره این موضوع و اینکه سازمان ملل نقش رهبری را ایفا می کند و نه یک میانجی، در حال همکاری مستقیم با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل است.

اظهارات وی در حالی مطرح می شود که پیشتر سفیر اوکراین در ترکیه اعلام کرد که گمرک ترکیه یک کشتی باری روسی را توقیف کرده که به ادعای وی حامل غلات اوکراین بوده است.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در دیدار با «لیز تراس» همتای انگلیسی خود گفته بود غلاتی را که اوکراین مدعی است از سوی روسیه به سرقت رفته را آزمایش خواهد کرد.

این در حالی است که تا کنون مقامات روسیه چندین بار اعلام کرده اند که حاضر به انتقال امن غلات اوکراین با همکاری ترکیه بوده و برای طی این فرایند نیز از سوی مسکو هیچ مشکلی وجود ندارد.

با توجه به اتهامات غربی ها برضد مسکو، روسیه بارها تاکیدکرده است که در رابطه با صادرات غلات اوکراین، هیچ گونه ممانعتی به عمل نیاورده و این اوکراین است که مسیر عبور کشتی ها را مین گذاری کرده است.

منبع:مهر

کد خبر 53006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =