نسیم ارزانی به بازار برنج وزید/  برنج خارجی هم ۲۰درصد ارزان می شود

مواد غذایی> اقتصاد غذا - پس از تصمیم منطقی ستاد تنظیم بازار برای لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج، این روزها خبر می رسد پس از تعدیل قیمت برنج داخلی، برنج خارجی نیز ارزان می شود.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»،  یک سال از گلایه های بی پایان واردکنندگان برنج از وزرات جهاد کشاورزی مبنی بر رفع ممنوعیت فصلی واردت برنج می گذرد. گلایه هایی که حاکی از کاهش تولید برنج داخلی و پیش بینی افزایش  قیمت برنج در بازار بود. نقدهایی که در ماه های بعد در بازار  اثراتش ملموس شد، به طوری که هم کشاورزانی که در فصل برداشت برنج خود را به واسطه ها با قیمت ناچیز فروخته بودند و هم مصرف کنندگانی که با قیمت های نجومی برنج مواجه می شدند از وضعیت بازار برنج ناراضی بودند.

اما این روزها و پس از تصمیم منطقی ستاد تنظیم بازار که این بار  مقاومت وزارت جهاد کشاورزی را پیش روی خود نداشت  مبنی بر رفع ممنوعیت فصلی واردات برنج و همچنین آغاز فصل برداشت برنج  و عرضه آن به بازار، قیمت ها در بازار برنج داخلی فروکش کرده است و  روند منطقی بر بازار برنج داخلی حاکم شده و شاهد تعدیل قیمت برنج داخلی در بازار هستیم.

از طرف دیگر، امروز نیز دبیر انجمن واردکندگان برنج ضمن حمایت از تصمیم دولت در این زمینه اعلام کرد که به دلیل اینکه تجار ایرانی می توانند در فصل برداشت برنج در سایر کشور ها اقدام به خرید و واردات کنند قیمت برنج خارجی نیز ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت و این به نفع مصرف کنندگانی است که به دلیل گرانی بیش از حد این کالا، توان تأمین آن را نداشتند.

حال به نظر می رسد با توجه با واقعیت های بازار، هم کشاورزانی که از قیمت واقعی برنج در بازار آگاهی دارند می تواند برنج تولیدی خود را به قیمت مناسب بفروشند و هم مردم می توانند برنج را با قیمت مناسب تری در بازار خریداری کنند.

کد خبر 53102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =