۰ نفر
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸
وزارت جهاد کشاورزی رتبه نخست صدور مجوز های کسب و کار را در کشور دارد

کشاورزی> اقتصاد غذا- رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی گفت: با تلاش های شبانه روزی در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی رتبه نخست صدور مجوز ها کسب کار را در کشور دارد.

سید امیر سیاح رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با صدور مجوز کسب و کار توسط وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: فارغ التحصیلان بخش کشاورزی که در سال های گذشته می خواستند وارد کسب و کارهای کشاورزی شوند با مشکلات بسیاری مواجه بودند و درگیر بروکراسی اداری شدید می شدند , با استعلامات گردشی مواجه بودند.

وی ادامه داد: زمانی که پروژه تسهیل صدور مجوزهای را شروع کردیم، در بررسی اولیه متوجه شدیم مردم از نحوه صدور مجوز در بخش کشاورزی شکایت دارند و در گام دوم متوجه شدیم مجوزهای بخش کشاورزی به اندازه تمام مجوزها در بخش‌های دیگر است و می‌توان گفت نیمی از مجوزهای صادره به بخش کشاورزی تعلق دارد.

 سیاح تصریح کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۱ وزیر اقتصاد و دارایی از وزیر جهاد کشاورزی خواست  تیم ویژه ای را به پروژه تسهیل صدور مجوزها اختصاص دهد تا بتوانیم مجوزهای وزارت جهاد کشاورزی را احصا کنیم، پیچیدگی‌های صدور مجوز را بررسی کنیم و تا حد ممکن صدور مجوز به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی رتبه نخست صدور مجوزها را دارد، افزود: از اواسط خرداد ماه کار را شروع کردیم و با تلاش شبانه روزی واحدهای مختلف وزارت جهاد کشاورزی با مرکزیت مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی و همکاری پژوهشکده وزارت اقتصاد، توانستیم در درجه اول ۲۲۶ مجوز شامل موافقت اصولی ها، تاسیس پروانه و بهره برداری ها را احصا و به تصویب هیئت مقررات‌زدایی برسانیم.

رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی عنوان کرد: تمام مجوزهای وزارت جهاد کشاورزی به تصویب هیئت مقررات‌زدایی رسیده است در حالی که در کمتر وزارتخانه‌ای تمام مجوزهای آن تصویب می شود.

وی ادامه داد: نسبت صدور به درخواست مجوز در بخش کشاورزی به ۳۶ درصد رسیده و در رتبه دوم قرار دارد و رتبه اول مربوط به مجوز مشاغل خانگی است .

سیاح با اشاره به اینکه تا پیش از این وزارت جهاد کشاورزی از نظر صدور مجوز پایین ترین رتبه قرار داشت، گفت: با همت وزیر جهاد کشاورزی و زیربخش‌های این وزارتخانه هم تعداد مجوزها مشخص شده و هم صدور مجوز تسهیل شد، لذا در تلاش هستیم تا مجوزهای آن الکترونیکی شود.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی پیچیده ترین و گسترده ترین بخش ها را دارد و صدور مجوز آن به بهداشت و درمان هم مربوط می‌شود، بنابراین کار دشواری برای صدور مجوز داشت اما در حال حاضر ۶۰ درصد از مجوزها نیاز به کاغذ ندارد و الکترونیکی است، امضای طلایی تا حد بسیار زیادی حذف شده  و ثبت مجوز از طریق درگاه ملی صدور مجوز و بدون کاغذ بازی انجام می شود.

سیاح ضمن تشکر از وزارت جهاد کشاورزی ابرار امیدواری کرد: مردم و سرمایه گذاران لذت دریافت مجوز الکترونیک را بچشند.

کد خبر 53122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =