رئیس جمهور دستور تسریع ابلاغ  و اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی را صادر کرد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: رئیس جمهور کشورمان در دیدار با مسئولان این وزارتخانه بر تسریع ابلاغ و اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی تاکید کرد.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی درباره حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان در وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: رئیس جمهور امروز با حضور در این وزارتخانه مهم ترین ماموریت وزارت جهاد کشاورزی را تامین امنیت غذایی پایدار دانست.

وی افزود: آیت الله رئیسی در دیدار با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی همچنین بر تولید غذای سالم و با کیفیت و ارزان از محل تولید داخلی تاکید کرد.  

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: رئیس جمهور کشورمان همچنین بر تسریع در ابلاغ  و اجرای الگوی کشت به عنوان یک برنامه محوری در وزارت جهاد کشاورزی که مبنای قانونی نیز دارد،  تاکید کرد.

وی تصریح کرد: اصلاح مصرف آب نیز یکی از مواردی بود که رئیس جمهور کشورمان در دیدار امروز  با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بر آن تاکید کرد؛  نحوه آبیاری محصولات کشاورزی در کشورمان باید بر اساس سامانه‌های نوین آبیاری و آبیاری زیر سطحی انجام شود.

ساداتی نژاد اظهار داشت: تکمیل زنجیره های ارزش به ویژه در قطب های تولید محصولات کشاورزی استان های کشور  نیز در این نشت توسط آیت الله رئیسی تاکید شد  و بر افزایش سرمایه گذاری در این ارتباط اشاره شد.

وی گفت: توسعه شهرک های گلخانه ای و ورود تولیدات سبزی و صیفی از فضای باز به فضای بسته گلخانه ای توسط رئیس جمهور مورد اشاره قرار گرفت تا زمین های کشاورزی برای تولید کالاهای اساسی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وزیر جاد کشاورزی گفت: استفاده از خوراک دام ارزان و بومی که امکان جایگزینی با نمونه وارداتی آن وجود داشته باشد مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفت و برای تولید دانه های روغنی در کشور دستور هایی را صادر شد.

وی اظهار داشت: استمرار تولید محصولات کشاورزی در کشورمان بر اساس رویه ۱۰ ماه گذشته و تولید غذای مورد نیاز مردم کشورمان و تولید محصول صادراتی از جمله دیگر مواردی بود که رئیس جمهور در این دیدار به آن اشاره داشت.

ساداتی نژاد گفت: آیت الله رئیسی در این دیدار به انتقال تولید علوفه‌های دامی در مراتع کشور تاکید کرد  تا بتوان زمین های زراعی خود را برای کشت دیگر کالاهای اساسی مورد جایگزین کرد.

وی اظهار داشت: تنوع سبد محصولات پروتئینی و ارزان سازی این محصولات از جمله خواسته های رئیس جمهور کشورمان از وزارت جهاد کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کاشت یک میلیارد درخت از جمله دیگر دستورات رئیس جمهور کشورمان در دیدار با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بود که این اقدام با کمک خود مردم انجام می شود.

وی در پایان گفت: تاکید همیشگی رئیس جمهور کشورمان استفاده از ظرفیت های مردمی برای توسعه در  بخش کشاورزی است./ تسنیم

کد خبر 53161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =