مواد غذایی> بر اساس برآوردهای فائو میزان واردات محصولات کشاورزی توسط ایران ۱۲ میلیارد دلار در سال است و تنها ۲۷ کشور در جهان واردات بیشتری نسبت به ایران دارند.


آمارهای منتشر شده از سوی سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد نشان می دهد ایران در میان کشورهای بزرگ واردکننده محصولات کشاورزی قرار دارد.

بر اساس برآوردهای فائو میزان واردات محصولات کشاورزی توسط ایران 12 میلیارد دلار در سال است و تنها 27 کشور در جهان واردات بیشتری نسبت به ایران دارند.

چین با توجه به جمعیت بزرگ خود بیشترین واردات محصولات کشاورزی را در جهان دارد و میزان واردات محصولات کشاورزی توسط این کشور 144 میلیارد دلار در سال برآورد شده است. آمریکا با واردات 106 میلیارد دلاری در رتبه دوم و آلمان با 90 میلیارد دلار واردات در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.

کشورهای ژاپن با 66 میلیارد دلار و انگلیس با 60 میلیارد دلار در رتبه های چهارم و پنجم بزرگترین واردکنندگان محصولات کشاورزی قرار گرفته اند.

ایران نیز با واردات سالانه 12 میلیارد دلار انواع محصولات کشاورزی در رتبه 28 جهان قرار گرفته است.

میزان واردات برخی کشورهای دیگر به میلیارد دلار عبارت است از: عربستان 21، هند 20، امارات 13.8، ترکیه 12.6 عراق 7.8، اردن 3.5، لبنان 3.1، عمان 2.8، و افغانستان 1.8.

ایران هشتمین واردکننده موز در جهان


بر اساس این گزارش موز یکی از اقلام عمده وارداتی به ایران است و هر ساله حدود نیم میلیارد دلار ارز بابت واردات موز از این کشور خارج می شود.

ایران با واردات نیم میلیارد دلاری موز به عنوان هشتمین واردکننده بزرگ موز در جهان شناخته شده است. 3.5 درصد از کل تجارت 12.4 میلیارد دلاری موز در جهان به مقصد ایران انجام می گیرد.

آمریکا با واردات 1.9 میلیارد دلاری بزرگترین واردکننده موز در جهان شناخته شده است و بلژیک با 1.38 میلیارد دلار و آلمان با 946 میلیون دلار به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند. روسیه، ژاپن، انگلیس و ایتالیا کشورهای دیگری هستند که پیش از ایران و در رتبه های چهارم تا هفتم قرار گرفته اند.


منبع:تسنیم
کد خبر 531d457f005b478384f04c7b2f2db3bf

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =