روسیه عوارض صادراتی غلات برای تاریخ ١٤ الی ٢٠ ماه سپتامبر را اعلام کرد

مواد غذایی> یاشار غریبی: وزارت کشاورزی روسیه روز جمعه، عوارض صادراتی غلات برای تاریخ ١٤ الی ٢٠ ماه سپتامبر را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس» بر این اساس، شاهد کاهش عوارض صادراتی گندم به ٢،٩٦٣ روبل و افزایش عوارض صادراتی جو به ٢،٧١٧ روبل و ذرت به  ٣،٧٨٤ روبل بودیم. 
همانطور که پیش بینی می شد، در آخرین روز های هفته گذشته، بازار شدیدا به صحبت های آقای پوتین در حخصوص عدم رضایت از نحوه توافق کوریدور امن واکنش نشان داده و خصوصا بازار گندم ، روند افزایشی‌داشت. ضمن اینکه، اردوغان هم به نظر با پوتین هم نظر بوده و نسبت به عدم ارسال کالا از اوکراین به کشورهای نیازمند، معترض است. در هر حال، این توافق در ماه نوامبر مجددا بازبینی می شود، البته اگر تا آن زمان، فسخ نشود. 
از سوی دیگر، بازار در هفته آینده، به گزارش USDA هم توجه خاص خواهد داشت، خصوصا وضعیت میزان و کیفیت برداشت از استرالیا، به نظر بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد. 
نکته دیگر که به نظر من مورد توجه باید باشد، مساله جاری شدن سیل در پاکستان است که به نظر در حدود ٦٥٪؜ از اراضی کشاورزی و محصولات کشاورزی را از بین برده است. دقت داشته باشیم که برای مثال، زمان کاشت گندم در پاکستان نزدیک می باشد که با توجه به شرایط موجود و رطوبت بیش از حد اراضی کشاورزی، تا حدودی این امکان را از کاشت در زمان مناسب، خواهد گرفت. در همین راستا، برآورد USDA از میزان واردات گندم پاکستان حدود ١١٨٪؜ بیشتر از متوسط واردات ٥ سال گذشته خواهد بود.
در زیر، روند قیمت گندم را از بازارهای مختلف طی یکسال قبل و تا اوائل ماه سپتامبر بررسی می کنیم.
روسیه عوارض صادراتی غلات برای تاریخ ١٤ الی ٢٠ ماه سپتامبر را اعلام کرد
کد خبر 53276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =