تکنان برند ١٥٠ ساله طعم دهنده های خوراکی «اُلبریشت» را رسما به ایران آورد

صنایع غذایی> اقتصاد غذا- تکنان به عنوان نماینده رسمی شرکت بزرگ و با سابقه طعم دهنده های خوراکی اُلبریشت در ایران فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا « فودپرس» شرکت تکنان به مناسبت ۱۵۰ سالگی برند اُلبریشت به بررسی وضعیت و جایگان این شرکت در تولید طعم دهنده های خوراکی از گذشته تا کنون پرداخته است که متن کامل آن را در ادامه می خوانید.
به مناسبت ۱۵۰ سالگی اُلبریشت
به بهانه یکصد و پنجاهمین سالگرد تاسیس یک برند صنایع غذایی در آلمان:
تولید کننده طعم های خوراکی اُلبریشت کار خود را ١٥٠ سال پیش در فوریه ١٨٧٢ توسط یک شیمیدان و کار آفرینی نیک اندیش به نام دکتر کارل لویس نومن آغاز کرد. دکتر لویس نومن بعنوان یکی از پیشرو ترین کار آفرینان در صنعت غذای دنیا شناخته میشود. دکتر نومن، تحصیلات خود را  در دانشگاه های لایپزیک و هایدلبرگ آغاز نمود و در سال ١٨٦٦ موفق به اخذ کرسی شیمی در دانشگاه هایدلبرگ شد که زمان زیادی در این سمت باقی نماند. 
تمرکز ایشان بیشتر بر روی نحوه و مِتدولوژی استحصال انواع ادویه ها و طعم ها از گیاهان بود. ایشان در فوریه سال ١٨٧٢ اقدام به ثبت شرکت خود به نام دکتر اِل نومن در درسدن آلمان نمود. در ابتدا شرکت دکتر نومن بر روی تولید کنسروِ سبزیجات، گوشت و میوه فعال بود. یک سال بعد و در سال ١٨٧٣ نومن، کارخانه ی خود را جهت استحصال صنعتی طعم و ادویه از میوه ها و گیاهان راه اندازی نمود تا زنجیره ی تامین را تکمیل نماید. 
 دو سال بعد شرکت نومن، با عقد قرارداد جهت تامین مواد غذایی با ماندگاری بالا برای ارتش زاکسن تبدیل به سرآمدترین واحد تولیدی غذایی و آشامیدنی آلمان شد. به واسطه این تکنولوژی انقلابی، نومن توانست در زمان کوتاهی و با سرعت حیرت آور تبدیل به بزرگترین کارخانه ی تولید کنسرو و طعم های خوراکی در اروپا تا سال ١٨٨٠ شود. 
موفقیت برای دکتر نومن اما در اینجا پایان نیافت و با ورود به بخش هایی همچون تولید انواع سُس های پودری، طعم دهنده های سوسیس، طعم دهنده های صنعت بیکری، رنگ های خوراکی و مواد اولیه نوشیدنی به کار خود ادامه داد. در سال ١٨٨٦ شرکت اِل نومن روزانه ١٠٠،٠٠٠ عدد قوطی کنسرو تولید مینمود که برای آن ٨٠ راس دام، ٣٠٠ تن حبوبات را فرآوری میکرد. در آن زمان شرکت نومن که سپس جین اُلبریشت به آن نیز اضافه شد، ٣٣٠ نفر نیروی انسانی در بخش کنسرو سازی و ٣٠٠ نفر را در بخش تولید قوطی کنسرو در استخدام داشت. 
در سال ١٩٤٥ شرکت نومن با همکاری، جین اُلبریشت به حیات خود ادامه داد و تا سال ١٩٧٢ به فعالیت بر روی طعم دهنده ها تمرکز بیشتر نمود. از سال ٢٠١٠  اُلبریشت آروم توسط مجموعه ی عظیم اِشترن ویویول خریداری شد و هنوز بعد از ١٥٠ سال از تاسیس به حیات خود آن هم در صدر این صنعت که همانا تولید طعم های خوراکی است ادامه فعالیت می دهد… 
نویسنده: مهدی میثمی فرد
تکنان برند ١٥٠ ساله طعم دهنده های خوراکی «اُلبریشت» را رسما به ایران آورد
کد خبر 53282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوثر کاظمی IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 0
    تک نان برند واقعا عالی با کیفیت بسیار بالا
  • کوثر کاظمی IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 0
    بهترین برند با کیفیت فوق العاده تک نان جنوب
  • علی قاسمی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    عالی
  • طالب کلاه کج IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    محصولاتی بسیارعالی و با کیفیت واقعا برندتکنان فوق العادست.