۰ نفر
۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
چربی سوزی و لاغری با ۱۰ دمنوش طبیعی

لاغری همیشه موضوع مهمی برای افراد و مخصوصاً بانوان بوده است که از روش‌های گوناگون می‌توان به آن دست یافت. یکی از بهترین روش‌ها برای دستیابی به لاغری و تناسب اندام، استفاده از دمنوش برای لاغری است.

چندسالی هست که استفاده از انواع دمنوش لاغری بین مردم رواج پیدا کرده. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که اضافه وزن دارند، حتما فکر مصرف دمنوش‌­های لاغری به ذهن‌تان خطور کرده است. راه‌های زیادی برای کاهش وزن و رسیدن به وزن متعادل وجود دارد. از اعمال مختلف جراحی گرفته تا روش‌های کم‌خطرتر و طبیعی‌تر مثل استفاده از دمنوش‌های لاغری فوق العاده و شگفت‌انگیز!

اگر منصفانه به این قضیه نگاه کنیم باید بپذیریم که در صورت انتخاب روش‌های طبیعی، سبک زندگی خود را هم تغییر دهیم؛ مثلا ورزش کنیم، رژیم غذایی درستی داشته باشیم و البته استفاده از دمنوش‌های لاغری را هم فراموش نکنیم در عین حال، مصرف طولانی مدت آن‌ها به بدن آسیب می‌رساند. در ادامه به معرفی چند دمنوش کمک کننده برای لاغر شدن می‌پردازیم:

دمنوش زنجبیل

دمنوش لاغری زنجبیل زنجبیل به دلیل داشتن طعم و طبعی گرم، سوخت و ساز بدن را تا حدودی افزایش می‌دهد. زمانی که اشتهایتان زیاد است، زنجبیل تازه را به صورت معکب‌های کوچک خرد و خشک کرده و آن را به غذاها و چای خود اضافه کنید.

دمنوش چای سبز

چای سبز معمولا تخمیر شده نیست. برگ‌های آن بخار پز شده و سپس با دست خرد می‌شوند. برخی تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که چای سبز می‌نوشند، حدود ۱٫۵ کیلو در ۳ ماه وزن کم می‌کنند. اما برای رسیدن به این مقدار کاهش وزن، روزانه باید ۶ تا ۷ فنجان چای سبز بنوشید که کار سخت و طاقت فرسایی است. یادتان باشد به جای چای سبز از عصاره آن استفاده نکنید؛ چرا که موجب بروز مشکلات جدی کبدی می‌شود.

دمنوش لاغری گل محمدی

در طول رژیم، بدن آب زیادی از دست می‌دهد. مواد موجود در گل محمدی کمک می‌کند کلیه‌ها مقدار بیشتری سدیم را از بدن خارج و آن را سم‌زدایی کند. علاوه بر این بدن را نیز هیدراته نگه می‌دارد؛ یعنی مانع دست دادن آب بدن می‌شوند. همچنین این گیاه علاوه بر خاصیت شادابی تا حدودی نقش موثری در آب شدن چربی‌ها دارد.

دمنوش نعناع

ارتباط دمنوش نعناع با لاغری در رایحه آن است. طی مطالعه‌ای مشخص شد که شرکت‌کنندگانی که به طور مداوم هر دو ساعت یک بار دمنوش یا روغن نعنا را بو می‌کردند، ماهانه به طور متوسط دو کیلوگرم کاهش وزن داشتند. متخصصان عطر درمانی معتقدند که رایحه نعناع فلفلی باعث واکنش‌های شیمیایی در مغز می‌شود که احساس گرسنگی را کاهش می‌دهند. با نوشیدن چای نعناع ولع مصرف غذاهای پرچرب از بین می‌رود و شما می‌توانید با سرعت بیشتری وزن کم کنید.

چای ماچا

چای ماچا، نوعی چای سبز و یک دمنوش سنتی ژاپنی است. چای ماچا به صورت پودر شده، خوش‌رنگ با طعمی شیرین و ملایم است. به این چای، «جواهر جوانی» هم گفته می‌شود؛ چون سرشار از آنتی‌اکسیدان و مقادیر بالای کلروفیل، آمینواسیدها، ویتامین C، ویتامین A، سلنیوم، کروم، فیبر، روی، منیزیم، آهن، کلسیم، پروتئین و پتاسیم است.

دمنوش به‌لیمو

به‌لیمو گیاه بومی آمریکای جنوبی با خواص دارویی بسیار زیاد است. دمنوش به‌لیمو باعث می‌شود تا افراد، کمتر دچار ریزه‌خواری شوند. این دمنوش به چربی‌سوزی و تجزیه چربی‌ها در دستگاه گوارش کمک می‌کند. همچنین مشکلات معده و سوء‌هاضمه را برطرف و اشتها را کم می‌کند. استفاده از این دمنوش علاوه بر تقویت عضلات در جلوگیری از آسیب به ماهیچه‌ها در طول تمرین موثر است.

دمنوش مریم گلی

این گیاه مفید از تیره نعناییان است و طبعی گرم دارد. مزه مریم گلی تند و کمی تلخ است. این گیاه به دلیل خواص بی‌شمارش به صورت‌های مختلفی مانند جوشانده، قطره خوراکی، استفاده موضعی و دمنوش قابل استفاده است. خوردن این گیاه به صورت مستقیم، میل جنسی را در خانم‌ها افزایش می‌دهد و قطره خوراکی آن، به کاهش میزان تعریق و گرگرفتگی در دوران یائسگی کمک می‌کند. این گیاه، آرام‌بخش است و استرس را کم می‌کند.

دمنوش زیره

زیره ادویه‌ای است که ما معمولا برای خوشمزگی طعم غذا به کار می‌بریم، قطعا همه کدبانوها می‌دانند که باید عطر و طعم خانگی زیره را به خانه و آشپزخانه شان اضافه کنند! شما نیز اگر می‌دانستید این دانه‌های ریز سیاه و سبز چه خواص مفیدی دارند، قطعا آن را در برنامه غذایی خود می‌گنجاندید. زیره به عنوان یکی از سالم‌ترین ادویه جات شناخته شده است و یکی از محبوب‌ترین فواید آن این است که به راحتی روند کاهش وزن شما را سرعت می‌بخشد. مطالعات نشان داده اند که زیره علاوه بر خواص لاغری، فواید سلامتی بسیاری بر بدن و بهبود عملکرد دستگاه گوارش دارد و در گذشته به عنوان یک داروی سنتی نیز استفاده میشده؛ بنابراین مصرف منظم زیره، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها هم در رژیم لاغری و هم بهبود سلامتی شما باشد.

دمنوش بابونه برای لاغری

برای کاهش وزن، باید متابولیسم بدن را بالا برد. دمنوش بابونه بهترین گزینه برای افزایش متابولیسم بدن است. با مصرف این دمنوش سرعت کاهش وزن شما بیشتر می‌شود. خواب نامنظم و بی‌کیفیت یکی از دلایل اصلی اضافه وزن است. بابونه دارای آپیژنین است که باعث بهبود الگو و کیفیت خواب می‌شود. آپیژنین یک آنتی‌اکسیدان است و به گیرنده‌های خاصی در مغز متصل می‌شود. این آنتی‌اکسیدان، باعث خواب‌آلودگی، کاهش بی‌خوابی یا اختلالات خواب می‌شود.

دمنوش هل

هل میوه‌ای کوچک از خانواده زنجبیلیان است. این دانه خوش‌بو به دلیل فواید و عطر بی‌نظیرش، جایگاه ثابتی در دنیای آشپزی و طب سنتی دارد. بسیاری از افراد از هل برای درمان بیماری‌های پوست و مو و رفع مشکلات اضطرابی استفاده می‌کنند. ابتدا دانه‌های هل را کوبیده یا آسیاب کنید. هل کوبیده را در یک فنجان آب جوش بریزید و درب آن را ببندید. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد. برای طعم‌دار کردن آن می‌توانید از مقداری عسل و آب لیموی تازه استفاده کنید.

کد خبر 53343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =