صدور ترخیص کالاهای اساسی از بندر امام خمینی

دستور لازم برای تسریع در خروج ۶۹۲ هزار تن نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی از انبارهای بندر امام خمینی (ره) صادر و مقدمات ترخیص آن‌ها فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، رئیس کل دادگستری خوزستان در بازدید از بندر امام خمینی (ره) بیان کرد: تمهیدات لازم در خصوص فرآیند ترخیص یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا باید با سرعت انجام شود.

وی گفت: تامین اقلام ضروری و حمایت از صنایع، از تاکیدات مقام معظم رهبری است که از سوی قوه قضائیه نیز دستورالعمل‌های قضایی برای پیگیری و حمایت‌های قضایی تدوین شده است.

دهقانی ادامه داد: در همین راستا کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی و نظارت بر تعیین تکلیف کالاهای مانده در انبارهای بنادر، گمرکات و اموال تملیکی با شدت و سرعت بیشتری موضوعات استان را رصد می‌کند و  پس از بازدید از انبارهای بندر امام خمینی  که از بنادر استراتژیک استان است، جلسه‌ای به منظور بررسی مشکلات ترخیص کالاها با حضور کلیه مدیران مربوطه برگزار و در خصوص رفع مشکلات موجود بحث و تبادل نظر شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: حمایت از تسهیل در تامین اقلام مرتبط با معیشت مردم از طریق ساز و کارهای قانونی یکی از وظایف قوه قضائیه است و دستگاه قضایی استان با نظارت بر روند صادرات و واردات کالاهای اساسی، با هر گونه تعلل در ترخیص کالاهای اساسی که موجب آشفتگی بازار تولید و مصرف در کشور شود، در چارچوب قانون برخورد می‌کند.

در این بازدید دبیر کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی، دادستان مرکز استان و یکی از معاونین وی، مدیران قضایی شهرستان و جمعی از مدیران استانی و محلی حضور داشتند.

در بازدید رئیس کل دادگستری خوزستان از انبارهای بندر امام خمینی موضوع تسریع در خروج نهاده‌های دامی و کالاهای اساس از انبارهای این بندر مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم در این خصوص صادر شد.

بندر امام خمینی (ره) یکی از بنادر استراتژیک و بین المللی و از درگاه‌های صادرات و واردات کشور است.

کد خبر 53625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =