روسیه برای رفع مشکلات توزیع غلات از طریق ایران و ترکیه نشست گذاشت

روسیه در نشستی با حضور ایران و ترکیه موانع ترانزیت غلات این کشور را از طریق کشورها، از جمله تبادلات بانک، فاینانس، لجستیک و گمرکی را رفع می‌کند.

روسیه در نشستی با عنوان بررسی راهکارهای توزیع عادلانه غلات در سراسر جهان و رفع موانع موجود، برای جلوگیری از بحران مواد غذایی برگزار می کند که در این نشست از ایران و ترکیه دعوت به عمل آمده تا از طریق ترانزیت از این کشورها صادرات صورت گیرد.

در اطلاعیه اشاره شده است که موانع موجود برای ترانزیت کالا از طریق ایران و ترکیه  از جمله تبادلات بانک، فاینانس، لجستیک و گمرکی را در این نشست رفع می‌کند.
اسپوتنیک خبرگزاری روسیه در این ارتباط اظهار داشت:  غلات باهدف یافتن راهکارهای توزیع عادلانه غلات در سراسر جهان و رفع موانع موجود، برای جلوگیری از بحران مواد غذایی با حضور مقامات وزارت کشاورزی، گمرکی، بانکی، تشکل‌های مربوطه و شرکت‌های بزرگ صادرکننده روسی و وارد کننده‌های ایرانی و ترکیه، روز دهم فوریه سال ۲۰۲۳ فوروم غلات در هتل ردیسون کالکشن مسکو برگزار خواهد شد.

در این نشست به مشکلات و موانع موجود در تامین غلات از جمله بانکی و فاینانسی -لجستیکی-گمرکی پرداخته می شود و در نظر دارد تا همزمان گفتگوی مستقیم بین صادرکننده و واردکننده در زمینه غلات و محصولات کشاورزی ایجاد نماید تا بتوان از طریق دو کشور ترکیه و ایران ترانزیت محصولات کشاورزی روسیه به کشورهای دیگر تسهیل شود.

ضمنا این نشست مصادف با آخرین روز نمایشگاه پروداکسپو (موادغذایی و محصولات کشاورزی) روسیه است که شرکت کنندگان با حضور در فوروم امکان بازدید از نمایشگاه پرود اکسپو را نیز خواهند داشت./تسنیم

کد خبر 53654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =