واگذاری زنجیره کامل تخم مرغ به اتحادیه مرکزی مرغداران میهن

کشاورزی - مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن از واگذاری زنجیره کامل تخم مرغ به این اتحادیه خبر داد.

محمد مرادی مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در گفتگو با خبرنگار ایانا از واگذاری زنجیره کامل تخم مرغ به این اتحادیه خبر داد و گفت: از برنامه ریزی در حوزه مرغ تخم گذار، توزیع، تنظیم بازار، مدیریت صادرات و واردات کلیه محصولات طیور تخم گذار به این اتحادیه واگذار شده است.

وی ادامه داد: سال های زیادی است که واگذاری و تصدی گری امور اجرایی به بخش خصوصی مورد بحث و بررسی بوده و این در حالی است که بر اساس ماده 6 قانون افزایش بهره وری و در راستای اصل 44 قانون اساسی باید این مهم به اتحادیه های واگذار شده و تصدی گری دولت کاهش یابد.

به گفته مرادی؛ تاکنون واگذاری ها به صورت پراکنده و مقطعی در دولت های قبل انجام شده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم و وزارت جهاد کشاورزی بر واگذاری امور به تشکل ها تاکید داشته است، یادآور شد: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز به عنوان هرم تشکل ها این مهم را در دستور کار قرار داد.

مرادی با تاکید بر بلوغ نسبی تشکل ها برای واگذاری امور، تصریح کرد:  اتحادیه مرکزی مرغداران میهن  به عنوان اولین تشکل  این مهم را برعهده گرفته است.

وی تصریح کرد: واگذاری زنجیره کامل تخم مرغ از برنامه ریزی در حوزه تخم گذار، توزیع، تنظیم بازار، مدیریت صادرات و واردات کلیه محصولات طیور تخم گذار به این اتحادیه واگذار شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با اشاره به اینکه بخش خصوصی میتواند موفق تر نسبت به بخش دولتی در این حوزه عمل کند، گفت: نتایج واگذاری در درازمدت با توجه روند تولید 22 ماهه در این حوزه، خود را نشان خواهد داد و امید میرود که نوسان در حاشیه مصرف را شاهد نباشیم.

کد خبر 53664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =