سقوط آزاد قیمت روغن آفتابگردان در بازار جهانی+ نمودار

یاشار غریبی: قیمت‌های روغن خام آفتابگردان کماکان به دلیل عرضه‌ قابل توجه در بازار صادرات حوزه دریای سیاه، تحت تاثیر فشار کاهشی بر قیمت ها است. 

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس»، در چند هفته گذشته روغن خام آفتابگردان به جذاب ترین  روغن گیاهی در سراسر جهان تبدیل شده است.  
اگرچه صادرات روغن خام آفتابگردان در حال افزایش است، اما همچنان ذخایر قابل توجه خصوصاً در روسیه هم نسبت به دانه آفتابگردان و هم روغن خام آفتابگردان، وجود دارد. 
 در اوکراین، میزان صادرات روغن خام آفتابگردان در ماه مارچ به ٥٢٠ هزار تن افزایش یافت که از این میزان ١١٣ هزار تن به چین، ١١٢ هزار تن به ترکیه و ١٩٥ هزار تن به اتحادیه اروپا ارسال شد.
میزان کل صادرات خام آفتابگردان از اوکراین از ابتداء سال جاری میلادی تا ماه آوریل، با ١٥٪؜ افزایش  نسبت به سال قبل، به ١.٣٢ میلیون تن رسید.
 بابد در نظر داشته باشیم که به رغم کاهش  میزان روغنکشی از دانه آفتابگردان و در نتیجه کاهش صادرات روغن آفتابگردان اوکراین در ماه‌های آینده به دلیل کمبود ذخایر موجود دانه آفتابگردان در ابتدای آوریل در این کشور، برآورد ها از افزایش میزان قابل توجه روغن خام آفتابگردان از روسیه طی ماه جاری تا سپتامبر تا سقف ٢.٤ میلیون تن خواهد رسید که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با ١.٧ میلیون تن، قابل توجه می باشد. 
در زیر، روند قیمت خام آفتابگردان را تحویل بنادر اوکراین در حوزه دریای سیاه از ماه فوریه سال جاری، بررسی می کنیم.

سقوط آزاد قیمت روغن آفتابگردان در بازار جهانی+ نمودار

کد خبر 53890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =