دامدارانی که شیرخام تولیدشده خود را در قالب طرح تضمین به تعاون روستایی می‌فروشند، به ازای پول، یونجه دریافت می‌کنند.


مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: تأمین مالی مناسبی برای پرداخت بهای شیرخام خریداری‌شده در قالب طرح تضمین آماده شده است.

حسین صفایی افزود: مشکل اعتبارات در خریدهای تضمینی امسال وجود ندارد و برای شیر نیز تأمین اعتبار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در قبال خرید شیر خام به‌صورت تضمینی از دامداران با همکاری اتحادیه مربوطه، یونجه تحویل می‌شود و در صورتی که دامداری به نقدینگی نیاز داشته باشد، مقدمات لازم برای پرداخت آن فراهم شده است.

صفایی ادامه داد: طرح تضمین خرید شیرخام در راستای حمایت از دامداران به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت و برای آن، زمان اتمام در نظر گفته نشده است.

شیرخشک تولیدی، راهی بازار داخلی نمی‌شود

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور درباره انباشت شیرخشکی که ممکن است با این نوع خرید به‌وجود آید، تصریح کرد: شیرخام خریداری‌شده از دامداران، تبدیل به شیرخشک شده و برای حضور در بازار صادراتی آماده می‌شود.

وی یادآور شد: قرار نیست شیرخشک تولیدشده به مصرف داخل برسد و انباشت آن مشکلاتی را برای صنعت به‌وجود آورد.

صفایی تأکید کرد: اگر شیرخشک‌های تولیدشده در کشور دوباره در سیستم عرضه و تقاضا قرار گیرد، توازن موجود در بازار به هم خورده و مشکلات دوباره از سر گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت: از آنجا که بازار صادراتی در آبان و آذرماه برای خرید و فروش شیرخشک در پایین‌ترین قیمت قرار دارد، بنابراین محصول تا زمان مناسب برای بازاریابی نگهداری می‌شود.

صفایی همچنین گفت: شیرخشک تولیدشده در کشور تا یک سال ماندگاری دارد، بنابراین بازارهای جدید صادراتی برای عرضه آن در حال آماده‌سازی است.

وی در پایان افزود: مشکل خاصی در طرح تضمین خرید شیرخام وجود نداشته و همچنان در تهران و 9 استان دیگر در حال انجام است.

منبع:ایانا
کد خبر 5480f9077d594d5c98b6dbf4ad9b35ef

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =