مواد غذایی> رییس سازمان شیلات از آغاز صادرات بیش از 20 هزار تن انوع محصولات شیلاتی به روسیه از مرداد‌ماه امسال خبر داد.

حسن صالحی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و توافق‌نامه امضاء شده بین صادر‌کنندگان محصولات شیلاتی و طرف روسی، مقرر شده بیش از 20 هزار تن انواع آبزیان ایرانی از جمله میگو، ماهی قزل‌آلا، ماهیان جنوب، کنسرو، کیلکا ماهیان و ... به این کشور صادر شود.

وی با بیان این‌که محصولات شیلاتی ایران از مرداد‌ امسال به روسیه صادر می‌شوند، افزود: هیچ محدودیتی برای صادرات محصولات شیلات ایرانی به روسیه وجود ندارد و هر صادر‌کننده‌ای می‌تواند با مراجعه به سازمان شیلات و سازمان دامپزشکی، در صورت تایید طرف روسی به جمع صادر‌کنندگان آبزیان ایرانی به روسیه بپیوندند.

رییس سازمان شیلات در خصوص مشکلات و بیماری موجود در مزارع پرورشی ماهی قزل‌آلا اظهار کرد: ماده رنگی "مالاشیت کلین" که از سوی سازمان دامپزشکی مصرف آن ممنوع اعلام شده است، به ندرت و آن هم در پرورش بچه ماهی مورد استفاده قرار می‌گرفته است، اما بیماری "وی اچ اس" نوعی بیماری ویروسی بوده که از طریق تخم چشم‌زده و لارو می‌تواند از مزرعه‌ای به مزرعه دیگر منتقل شود که هیچ خطری برای انسان ندارد و در بسیاری از کشور‌های اروپایی نیز موجود است؛ بنابراین این بیماری نمی‌تواند محدودیتی برای صادرات ماهی قزل‌آلا به روسیه ایجاد کند.


منبع:ایسنا
کد خبر 549bae67c486421b97df13d0cdb19e39

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =