مواد غذایی> کمیته مواد غذایی ایزو با پیشنهادهای جدید ایران برای تدوین استاندارد های بین المللی در زمینه مواد غذایی موافقت کرد.


در آخرین اجلاس شورای سیاستگذاری کمیته مواد غذایی ایزو (ISO/TC34/CAG) دکتر مازیار تقوی، نماینده اعزامی ایران، با معرفی و ارایه موفق چهار پیشنهاد جدید ایران در زمینه استاندارد سازی مواد غذایی، اهداف و دلایل توجیهی برای لزوم تدوین این استانداردها را با تهیه اسلاید، ارائه کرده و موفق شد ضمن دفاع از این پیشنهادها، نظر موافق کمیته را برای ادامه کار بر روی این پیشنهادها کسب کند.
این پیشنهاد‌ها مربوط به روش اندازه گیری آفلاتوکسین ها در روغن های خام خوراکی، روش اندازه گیری آفلاتوکسین ها در غلات و دانه های خوراکی، ویژگی ها و روش های آزمون پشمک و ویژگی ها و روش های آزمون صمغ کتیرا است.
وی همچنین به عنوان دبیر کمیته بین المللی خوراک دام ایزو، گزارشی در زمینه معرفی کمیته خوراک دام از جنبه های مختلف (اعم از دامنه کاری، اهداف و ساختار) و فعالیت های سال اخیر کمیته و تبیین پروژه های جاری استاندارد سازی آن ارائه کرد.
اجلاس گروه CAG کمیته مواد غذایی ایزو (ISO/TC34/CAG) که شورای سیاستگذاری این کمیته محسوب می شود در محل استاندارد فرانسه (AFNOR)در شهر پاریس برگزار شد.

منبع:ایانا
کد خبر 573c09c343c24892a8fb514ad69600e2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =