۰ نفر
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
صنایع غذایی>نایب رئیس شورای ملی زعفران با اعلام اینکه در ۴ روز اخیر روند افزایش قیمت طلای سرخ در بازار متوقف شده است، گفت: در این مدت قیمت هرکیلوگرم از این محصول بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

غلامرضا میری در مورد آخرین وضعیت بازار زعفران اظهارداشت: در حدود ۴ روز اخیر روند افزایش قیمت طلای سرخ در بازار متوقف شده، ضمن اینکه قیمت هرکیلوگرم از این محصول بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه طی روزهای آینده بازهم با کاهش قیمت زعفران مواجه خواهیم بود، گفت: آنچه صنف انتظار دارد، ثبات قیمت این محصول در بازار است که به این ترتیب اختلالی در بازار آن ایجاد نشود.

میری با اشاره به اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد زعفران تولیدی در کشور صادر می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر عرضه این محصول زیاد و تقاضا برای آن کم شده و اینکه تا چه زمانی عرضه بر تقاضا ارجحیت دارد؛ مشخص نیست.

این مقام مسئول چندی قبل به مهر خبر داده بود: قیمت زعفران ظرف مدت ۴۰ روز  بین ۳۰ تا ۵۰ درصد در بازار افزایش یافته، ضمن اینکه  افزایش صادرات، کاهش تولید و حضور دلالان در بازار  علت این نوسانات قیمتی است.

وی با اشاره به اینکه افزایش ۲۷ درصدی صادرات زعفران باعث شد تا کاهش تولید این محصول محسوس شود، گفت: دلالان هم از این وضعیت سوء استفاده کردند و در حال حاضر بازار مختل شده بگونه‌ای که قیمت زعفران پوشال که ۲۰ فروردین ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده، در حال حاضر به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

منبع:مهر

کد خبر 5bb6390d27254255b6a71229efbbccc2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =