صنایع غذایی> عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی بیان داشت: گزارش خرده فروشی بانک مرکزی نشان می‌دهد که صنعت لبنیات هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته است، برخی منابع دیگر که به اندازه بانک مرکزی معتبر نیستند گزارش‌هایی مبنی بر افزایش قیمت صنایع لبنی می‌دهند که این گزارش‌ها به هیچ عنوان درست نیست.

محمد فربد اظهار داشت: بازار به هیچ عنوان کشش افزایش قیمتی را ندارد، همین الان مردم توان خرید صنایع لبنی‌شان پایین است چه برسد به این که بخواهیم افزایش قیمت مجددی داشته باشیم. بدون شک اگر کسی هم افزایش قیمتی صورت دهد بازار خودش را از دست می‌دهد.

وی در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر به 15 کشور دنیا صادرات صنایع لبنی از ایران صورت می‌گیرد، و بیشترین آن هم به کشور عراق است ما اگر افزایش قیمتی را اعمال کنیم صادرات صنایع لبنی‌مان نیز با بحران مواجه خواهد شد، لذا نمی‌توانیم قیمت‌های خود را بیش از این بالا ببریم.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی گفت: بازار صادرات بازار حساسی است و این گونه نیست که بتوان هر روز قیمت‌ها را تغییر داد زیرا این تغییرات منجر به از دست دادن بازار و در دست رقبا افتادن آن می‌شود.

وی در رابطه با قیمت خرید شیر خام هم بیان داشت: وقتی صنایع نمی‌تواند صنایع خود را با قیمت بیشتری عرضه کند چه طور می‌تواند شیر دامدار را با قیمت بالاتری تهیه نماید. صنایع لبنی و بازار آن این توان را ندارد.

فربد در رابطه با بحث لبنیات سنتی نیز بیان داشت: مردم خودشان باید توجه کنند که به دلیل رعایت نکات بهداشتی نباید محصولات سنتی را خرید کنند اما به نظر می‌رسد که گروه زیادی از مردم به این نکته توجه نداشته و لبنیات سنتی استفاده می‌کنند البته ما نیز می‌دانیم که این میل و رغبت به سمت لبنیات سنتی به دلیل قیمت مناسب آن است.

منبع:نسیم
کد خبر 5ce573375182441185ea6395afa9b3cf

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =