بر اساس توافق معاونت امور دام با اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ گوشتی، مدیریت تولید جوجه‌ریزی و توزیع سوخت به اتحادیه مذکور واگذار شد.


مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ گوشتی ایران درباره واگذاری مدیریت تولید طیور به تعاونی‌های مرغداران گفت: بر اساس توافقی که با وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت، مدیریت جوجه‌ریزی و توزیع سوخت به اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ گوشتی واگذار شد.

همایون دارابی افزود: بر این اساس، مرغداران قبل از جوجه‌ریزی باید به اتحادیه مراجعه کنند تا شرایط تولید از طریق ما و در مرحله بعد سازمان دامپزشکی تأیید شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، مرغدار قبل از جوجه‌ریزی باید تأییدیه اتحادیه مبنی بر آمادگی لازم برای جوجه‌ریزی و تعداد جوجه‌ریزی را در کنار تأییدیه دامپزشکی داشته باشد.

دارابی ادامه داد: در بخش توزیع سوخت نیز، حواله مرغداران با تأییدیه اتحادیه مرغداران گوشتی به شرکت ملی نفت می‌رود.

وی تصریح کرد: میزان توزیع سوخت مرغداران بر اساس میزان نیاز مناطق گرمسیری - سردسیری مشخص و برای آنها حواله صادر می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ گوشتی ایران یادآور شد: میزان توزیع سوخت دامداران بر اساس میزان نیاز مناطق گرمسیری مشخص و برای آنها حواله صادر می‌شود.

دارابی تأکید کرد: فعالیت اتحادیه در این زمینه آغاز شده و سامانه مدیریت جوجه‌ریزی و سوخت نیز برای این منظور راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون 23 هزار واحد مرغداری در کشور وجود دارد که جوجه‌ریزی این واحدها بر مبنای 85 میلیون قطعه‌ریزی در هر دوره تنظیم می‌شود.

دارابی در پایان گفت: بر این اساس، اتحادیه مدیریت لازم برای ایجاد تعادل در میزان جوجه‌ریزی برای پیشگیری از ایجاد مشکلاتی مانند تولید بیش از نیاز یا کاهش تولید گوشت مرغ، را در دستور کار دارد.

گفتنی است مدیرکل دفتر طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی امروز اعلام کرد که با واگذاری مدیریت تولید، دولت هنوز خود امور حاکمیتی و نظارتی بر تولید طیور را دنبال می‌کند.

منبع:ایانا
کد خبر 619d12783a5645aa95fe62bbcd3e517f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =