۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
غذا و تغذیه> تصمیم دارید وزنتان را کاهش دهید.  برای عملی شدن تصمیم تان برنامه هایی هم دارید. ترازویی را در گوشه اتاق گذاشته اید تا پیشرفتان را بسنجیید. فقط به این خاطر که هر روز خود را وزن می کنید، بدان معنا نیست که راهی ثمر بخش را برای کاهش وزن انتخاب کرده اید چون وزنتان به دلایل مختلفی روز به روز تغییر می کند. بنابراین اگر از ترازو برای فهمیدن چگونگی کاهش وزنتان استفاده می کنید، بهتر است که چندین موضوع را در این مورد بدانید.

برای سنجیدن وزنتان علاوه بر بهترین زمان سنجیدن آن در روز، زمان تکرار ایده آل اندازه گیری وزن و همچنین بهترین بافت نیز برای خواندن مقیاس وجود دارد. حتی بهترین نوع ترازو برای اندازه گیری صحیح و آسان آن نیز وجود دارد.

کی و چگونه وزن خودتان را انده گیری کنید؟

اگر می دانید که اندازه گیری وزن<Weight measurement> برای شما مفید است، به اینکه کی و چگونه خودتان را انده گیری کنید دقت کنید.

بهترین زمان وزن کردن: اول صبح پس از رفتن به حمام، بدون هیچ لباسی تنها زمان مناسب وزن کردن خودتان است. اندازه گیری هر چه دقیق تر چیزی است که شما می خواهید انجام دهید. به این ترتیب، شما دقیق ترین  اندازه را دریافت می کنید.( هنگامی که در بعداظهر با لباس سنگینی وزن خود را بسنجید،  صبح روز بعد اندازه تفاوت زیادی را نشان می دهد)
هر روز خود را وزن کنید

پزشکان توصیه می کنند به خاطر ثبات هر روزه خود را بسنجید، و این را به ذهن خود بسپارید که، صرف نظر از آنچه که روز قبل خورده اید و تمرینی که انجام داده اید اعداد به طور طبیعی بالا و پایین می روند. مقدار وزن در یک روز خاص، بی اهمیت است. باید به روند تغییرآن در طول زمان توجه کرد، وزن در یک روز تنها یک نقطه داده است. به عبارت دیگر، نمی خواهید به خاطر وزن کردن خودتان از خواب بیدار شوید، و قبول کنید که وزنتان دقیقاً همان عدد روز قبل است. اکنون میزان دقیق آن در مقیاس (یا بدتر از آن نمی خواهید به خاطر یک یا دو گرم ناچیز بیشتر از آنچه که روز صبح دیروز داشتید، قضاوت کنید).

در حالت ایده آل، وزن خود را در طی چند هفته و چند ماه هر روز پیگیری کنید، و سپس به دنبال روند متوسط ​​به پایین، نه کاهش ثابت وزن فقط در چند روز را در نظر بگیرید. از دست دادن چربی یک روند آهسته است و کاهش چشمگیر وزن روزانه به این شکل رخ نمی دهد.  شما می خواهید وزن خود را با سرعت متوسط کاهش دهید، اما می دانید که هر هفته ممکن است متفاوت باشد و این هدف بسته به وزن اولیه شما متفاوت است.

به خاطر بسپارید میزان وزن شما کاملا یک انتخاب شخصی است.

اگر تلاش می کنید وزن کم کنید، احتمالا می خواهید بدانید که آیا رژیم غذایی و عادت های ورزشی برای شما مناسب هستند یا نه. مقیاس یک روش ساده برای ارزیابی این موارد برای بسیاری از مردم است. بعضی از تحقیقات از اندازه گیری روزانه برای ادامه یافتن هدف حمایت می کنند.
اگر اندازه گیری وزنتان موجب احساس ناراحتی شما می شود، آن را متوقف کنید

سلامتی روانی خود را به خاطر سلامتی فیزیکیتان به خطر نیندازید. زیرا هر دوی اینها به یک اندازه مهم هستند و باید با هم کار کنند. اگر مداخلات مربوط به کاهش وزن تأثیری روی زندگیتان ندارد و یا موجب بهتر شدن آن می شود به راهتان ادامه دهید. اما اگر اثرات منفی بر روی شما دارد، فوراً آن را متوقف کنید. اگر اندازه گیری مرتب وزنتان موجب استرس در شما می شود، برای کشف علت آن به روانکاو مراجعه کنید.

کدام را بیشتر ترجیح می دهید: حفظ غذای ژورنال یا اندازه گیری روزانه وزنتان؟

اگر هر بار که روی ترازو می ایستید احساس بدی به شما دست می دهد دلیلی ندارد که ادامه دهید. مخصوصاً اینکه راه های دیگری نیز برای ادامه مسیر وجود دارد. شما می توانید از غذاهای سالم دارای مواد مغذی و غذاهای ژورنال استفاده کنید. سبک زندگی با تحرک و ورزش کردن منظم بسیار کمک کننده است. فراموش نکنید که اندازه گیری وزن و بعد کاهش وزن به مراحل زیباتری مثل حفظ سلامتی، کاهش فشار خون و درمان کبد چرب می انجامد؛ پس همیشه قدم های سخت اولیه را برای رسیدن به قله بردارید.

منبع:شفا آنلاین
کد خبر 62df80a964f441a383ae6f463d8a387a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =