شرکت‌های تولیدکننده کود یک سال فرصت دارند تا نسبت به دریافت گواهینامه تطابق با محتوا اقدام کنند، در غیر این صورت محصولات آنها خریداری نخواهد شد.

معاون فنی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با اعلام این خبر گفت: از آنجا که شبکه‌های وابسته به سازمان توزیع قسمت اعظم نهاده‌های کشاورزی همچون کود، سم و بذر را عهده‌دار هستند، لازم است در این زمینه، کیفیت محصولات فوق رعایت شود.

غلامحسین طباطبایی افزود: صدور گواهی تطابق ادعا با محتوا برای کودهای شیمیایی با مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور در حال انجام است و سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور نیز در برنامه دارد نامه‌ای را به تمامی استان‌ها ابلاغ کند که تنها از شرکت‌های دارای گواهینامه خرید کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های فاقد گواهینامه تا یک سال فرصت دارند تا نسبت به اصلاح ساختار خود و اخذ گواهینامه، اقدام کنند.

معاون فنی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور ادامه داد: با قانونی شدن این مسئله امکان تولیدات باکیفیت فراهم می‌شود.

طباطبایی درباره سایر نهاده‌ها ازجمله بذر و سم تصریح کرد: بذور مورد استفاده بخش کشاورزی تحت پوشش مراکز تحقیقاتی بوده و در مراحل مختلف تولید اولیه تا تجاری‌سازی و تولید انبوه، ناظران مؤسسه تحقیقاتی حضور دارند، بنابراین یکنواختی و کنترل نیاز ندارد.

وی درباره سموم شیمیایی نیز یادآور شد: سموم شیمیایی تحت نظارت سازمان حفظ نباتات وارد و تولید می‌شود و مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور درباره تطابق آن و نحوه عملکرد، اظهار نظر می‌کند.

طباطبایی تأکید کرد: کودهای شیمیایی اگر با کیفیت عرضه شده و به دست کشاورزان برسد، تا 90 درصد معضلات فعلی حل خواهد شد.

اراضی کشاورزان ازکارافتاده، مشارکتی کشت می‌شود

معاون فنی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور درباره ترغیب کشاورزان برای کشت اراضی بیکار اظهار داشت: برنامه‌ای از سوی این سازمان در دست اجراست که در این راستا کشت مشارکتی در اراضی کشاورزی اجرایی شود.

وی همچنین گفت: در برخی روستاها تعدادی از مزارع که بهره‌برداران مسن و ازکارافتاده دارد یا در مشاغل دیگر اقدام به فعالیت می‌کنند، اراضی کشاورزی بدون استفاده مانده و در این راستا از امکانات این سازمان می‌توان استفاده و کشت را دوباره آغاز کرد.

طباطبایی افزود: نهاده‌ها و کمک‌های فنی و ماشین‌آلات مورد نیاز از سوی شرکت‌های تحت پوشش این سازمان در اختیار این بهره‌برداران قرار گرفته و آب و خاک نیز از سوی کشاورزان موجود است و محصول تولیدشده به نسبت 50 - 50 یا 60 - 40 کشت می‌شود و بهره لازم نیز نصیب آنها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان از اراضی فوق برای ایجاد مزارع نمایشی و الگویی نیز استفاده کرد.

منبع:ایانا
کد خبر 63c4e62d62994ebdaa280e12ff4d09e0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =