کشاورزی> عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با انتقاد از ضعف نظارت حاکم بر بازار، گفت: احضار حجتی به مجلس برای بررسی کیفیت و سلامت میوه های مصرفی مردم در دستور کار کمیسیون کشاورزی مجلس قرار دارد.

علی ایرانپور با انتقاد از ضعف نظارت حاکم بر بازار، گفت: در بحث واردات محصولات کشاورزی یک سیاست لجام گسیخته را شاهد هستیم که بخشی از آن به عدم نظارت بر واردات مربوط می شود.

نماینده مردم مبارکه درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ورود محصولاتی که مشابه آن در داخل تولید می شود،تیرخلاص برای نابودی تولید و اقتصاد ملی است،افزود: متاسفانه  محصولات وارداتی از لحاظ کیفیت قابل قیاس با تولید ما نبوده و بدون توجه به کیفیت و درنتیجه ضعف نظارت‌ها به بازار عرضه می شوند.  

وی با انتقاد از حیله به کارگرفته شده ازسوی برخی سودجویان برای فروش محصولات خود،مطرح کرد: در حال حاضر واردات محصولاتی را به کشور شاهد هستیم که به نوعی به شکل و رنگ و بوی محصولات مرغوب وارد می شود،اما عملا با یک سری حیله‌ها و فریب‌هایی که آن محصول را مشتری پسند کند رو به رو می شویم که نمونه آن رنگ کردن داخل هندوانه یا سایر مرکبات و همچنین زدن واکس به برخی میوه ها است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: در مقاطعی شاهد واردات برنج، گندم و سایر اقلام مورد نیاز مردم هستیم که برخی آلودگی ها را به همراه دارند که این ها علاوه بر تهدیدی بر سلامت مردم نتیجه ضعف نظارت بر بازار است.

 جهاد کشاورزی پاسخگوی عرضه میوه‌های واکس زده و رنگی باشد

ایرانپور با تاکید براینکه باید نظارت ها دراین رابطه بیشتر شده و کیفیت ملاک قرار بگیرد، افزود: ارزیابی‌ها برای ارایه مجوز جهت واردات هر نوع کالا و محصولی باید براساس کیفیت باشد نه سود دلالان و واسطه هایی که اقدام به واردات می کنند.

وی با بیان اینکه طبق قانون انتزاع تمام مسئولیت واردات و صادرات محصولات کشاورزی مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است و این وزارتخانه باید پاسخگو باشد،تصریح کرد:وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگوی عرضه میوه های واکس زده و رنگی به بازار باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برای تعیین تکلیف وضعیت واردات محصولات کشاورزی نیاز است با وزیر جهاد کشاورزی جلسه ای برگزارو توضیحات این وارتخانه را مورد بررسی قرار دهیم.

منبع:خانه ملت
کد خبر 65a3d2e6f5404a3a9e3c1c450b074a9e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =