فود پرس - انجمن علوم وصنایع غذایی ایران در رای گیری امسال خود احمد صادقیان را به عنوان  شخصیت سال صنعت غذا در سال 1393 انتخاب کرد.

احمد صادقیان در خانواده کار آفرین، در استان یزد سال 1332 متولد شد کارهای صنعتی ، کشاورزی و تجاری پدر در کنار تحصیلات ابتدایی و متوسطه، برای وی به دانشگاه کارآفرینی بدل شد. تحصیلات عالی خود را در رشته مدیریت بازرگانی سال 1355 به اتمام رساند و پس از پایان خدمت مقدس سربازی ، سال 1359 به عنوان مشاور استاندار استان یزد ، مشغول به کار شد.
در اندک زمانی (سال 1360) علائق کار صنعتی ، وی به گسترش حرفه خانوادگی هدایت نمود ، لذا به دستور مرحوم پدرشان و به اتفاق خانواده ، کارخانه فرش ستاره کویر یزد را تاسیس نمود.
این اولین واحد تولیدی بود که به صورت خانوادگی، بنای آن را گذارد و سرآغاز دورانی گردید که تا به امروز ، منجر به تاسیس دهها واحد صنعتی دیگر شد.
گروه ستاره کویر با پنج کارخانه مدرن: «فرش ستاره کویر یزد» ، «فرش خاطره کویر یزد» ، «نساجی یزد» ، « رنگرزی یزد » و « الیاف یزد» ، امروز به یکی از بزرگترین گروههای صنعتی در صنایع نساجی کشور تبدیل شده و محصولات آن در پنج قاره جهان ، نقش خاطره می زند ...
سال 1372 در کنار صنعت نساجی وارد صنایع غذایی شده و مجهزترین کارخانه تولید ماکارونی خاورمیانه را بنیاد نهاد و با افتتاح شرکت تک ماکارون نه تنها کشورمان از واردات ماکارونی بی نیاز شد ، بلکه امکان صادرات آن را یافت . این شرکت نیز هم اینک به گروه صنعتی تبدیل شده و علاوه بر ماکارونی ، دارای کارخانجات «آردداران» ، « صبحانه پیکوتک » و خطوط تولید دیگری است.
در سال 1385 با تاسیس با کارخانه دراژه وارد عرصه شیرینی و شکلات شده و در سا ل 1389 با تاسیس شرکت « توسعه صنعت لاوان » به صنعت پتروشیمی هم وارد شد.
علاوه بر این واحدهای بزرگ ، دهها واحد متوسط تولیدی و گردشگری را در عرصه های گوناگون بنا نموده است.
به دلیل اعتقاد به کار صنفی و نهادهای مدنی ، در تشکلهای صنفی تمامی صنایعی که وارد آنها شده ، حضوری فعال داشته و در دهه های 60 و 70 نیز، دو دوره به عضویت هیات رئیسه اتاق بازرگانی یزد انتخاب شد.
صادقیان در 18 اسفند سال جاری نیز با رای تحسین برانگیزی بالاترین رای گروه کشاورزی در انتخابات اتاق تهران را به دست آورد.

اینک امیدوارم چهار دهه تلاش و تجربه در مسیر اعتلای کشورمان برای آینده بهتر بخش تولید، مفید باشد.


لازم به ذکر است در سال 1389 غلامعلی سلیمانی (موسس کاله)، در سال 1390 مرتضی سلطانی (موسس زر ماکارون)، در سال 1391 فردین عالیزاد (رییس هیئت مدیره گروه سن ایچ و شیوا)، در سال 1392 احمد فتح الهی (موسس شرکت سبزان) به عنوان شخصیتهای سال انتخاب شده بودند .









کد خبر 65bf61c243ad4913b500d49b95f3fce7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =