۰ نفر
۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
غذا و تغذیه> محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی غذا را به علت داشتن ویتامین B ۳ در کنترل قند خون و تنظیم انسولین در بدن موثر دانست.

شنیسل مرغ حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۵، B۶، B۱۲ ، پروتئین، اسیدآمینه تریپتوفان، کلسیم، فسفر، سلنیوم، گوگرد، روی و آهن است.

برای بررسی خواص شنیسل مرغ و اینکه مصرف این غذا برای چه افرادی مفید است با حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

 مهم‌ترین خواص شنیسل مرغ

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شنیسل مرغ اظهار کرد: این غذا به علت داشتن ویتامین B۳ مانع از ابتلای افراد به آلزایمر می‌شود؛ این ویتامین همچنین قند خون را کنترل و انسولین را در بدن تنظیم می‌کند.

وی درباره خواص دیگر شنیل مرغ بیان کرد: این غذا احساس سیری در افراد ایجاد می‌کند و به علت نداشتن چربی نقش موثری در لاغری و تناسب اندام  دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شنیسل مرغ به علت داشتن کلسیم و فسفر تأثیر چشمگیری در استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها دارد و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند.

عظمایی تأکید کرد: اسید آمینه تریپتوفان و ویتامین B۵ موجود در شنیسل مرغ، افسردگی را رفع و شادی و نشاط را در افراد ایجاد می‌کنند؛ این غذا به علت داشتن ویتامین‌های مختلف به ویژه ویتامین B۶ نقش موثری در سلامتی سیستم قلبی و عروقی دارد.

وی تصریح کرد: شنیسل مرغ به علت داشتن ویتامین‌های A ، C ، E ، و سلنیوم سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی یادآور شد: شنیسل مرغ به علت وجود سلنیوم برای مبتلایان به آرتروز مفید است.

منبع:شفاآنلاین
کد خبر 66f6817824bd46558325375cd0e7acfa

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =