صنایع غذایی> اقتصاد غذا - پنجاه و ششمین شماره «اقتصاد سبز» با محوریت ممنوعیت واردات گندم به صاحب امتیازی و سردبیری محمدرضا جمشیدی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا، سرمقاله این شماره که با عنوان «وقتی صنایع‌ غذایی در قاموس جهادکشاورزی تولید نیست» به رشته تحریر درآمده به نقد ممنوعیت اخیر واردات گندم پرداخته و در بخشی از آن آمده است: «. . . وقتی صنعت شیرینی و شکلات و یا آرد با واردات گندم می‌توانند از گندم‌های حدود 700 تومانی استفاده کنند، بر چه اساسی متولیان جهادکشاورزی در راستای حمایت از کشاورز می‌خواهند آنها را وادار به خرید گندم‌های 1250 تومانی کنند؟...»

داستان پالم؛ تدبیر یا بوروکراسی به قلم ابوالحسن خلیلی عنوان تحلیل دیگر این نشریه است که در کنار گزارشی با عنوان ذخیره‌سازی یعنی حرکت در جاده هموار برای تداوم تولید به قلم توانای یحیی امیری و گزارش تحلیلی «آیا برای کشاورزان ایرانی در خانه ملت جایی هست؟!» به قلم علیرضا صفاخو در مجموع نشریه‌ای تحلیلی را پیش‌روی مخاطبانش قرار داده است.

استقبال گسترده فعالان صنایع غذایی از همکاری با ایتالیایی‌ها، واردات محصولات کشاورزی رکود 100 ساله را شکست، افزایش قیمت خرید تضمینی تنها راه دولت برای خودکفایی گندم نیست و گزارش «قاچاق» از بادام هندی و آجیل چینی تا میوه‌های پاکستانی در مجموع تنوع خاصی به صفحات این شماره بخشیده است که در کنار بخش‌های ثابتی نظیر فضول‌باشی، کشاورزی پست مدرن، اپلیکیشن‌های کشاورزی و صنایع غذایی، دنیای نمایشگاه‌ها و... عرض اندام می‌کند.

علاقمندان جهت مطالعه منظم این نشریه وزین می‌توانند با شماره 66557704 تماس حاصل نمایند.
کد خبر 6700b27e2cfd44688a9960ce8c481fe5

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =