۰ نفر
۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان این‌که موضوع آب با آستانه تحمل مردم در ارتباط است، ضمن این‌که آب می تواند در شرایطی خاص، بحران اجتماعی ایجاد کند گفت: باید مدیریت جامع برای تامین آب صورت گیرد و امکان تامین آب مورد نیاز مردم از منابع مختلف فراهم شود.

سردار محمدعلی مطیعی با اشاره به تهدیدات موجود در حوزه آب افزود: باید برای تامین آب چندین خط انتقال و همچنین مخازن متعددی وجود داشته باشد و از سرچشمه های مختلف آب شرب و کشاورزی تامین شود تا در شرایط بحران مشکلی ایجاد نشود.

وی پدافند غیرعامل را مجموعه ای از اقدامات غیرمسلحانه در جهت افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل در مدیریت بحران در مقابل تهدیدات دشمن عنوان کرد و گفت: در حوزه آب ،تهدید غالبی ،وجود ندارد بلکه در این حوزه بیش از هر چیز، آسیب پذیری مطرح است که باید در مرتفع کردن این آسیب ها کوشید.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مسایل امنیتی و دفاعی در تاسیسات زیربنایی کشور اذعان کرد: یکی از برنامه های پدافند غیرعامل آمادگی برای مقابله با تهدیدات احتمالی است.

معاون انر‍ژی سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: مهمترین تهدیداتی که در حوزه آب وجود دارد در حوزه حملات تروریستی و حملات سایبری است و می توان گفت این دو حوزه اساسی ترین تهدیدات هستند.

مطیعی گفت: گاز،نفت و آب سه انرژی مهم هستند که برای گروه های تروریستی از اهمیت بالایی برخوردارند و در این خصوص نیز می توان به گروه تروریستی داعش اشاره کرد که در حملات خود به شهر کوبانی برای چندین روز آب را بر مردم این شهر بست.یا ماجرای سدهای آب در موصول و حدیثه عراق.

وی در خصوص کاهش کم سابقه قیمت نفت و چگونگی نگرش پدافند غیرعاملی به این موضوع، اظهار کرد: از آنجا که بودجه کشور ما ارتباط تنگاتنگی با فروش نفت و قیمت آن دارد ، کاهش تولید و پایین آمدن بهای نفت تاثیر زیادی در همه بخش های ما می تواند داشته باشد لذا باید برای آن برنامه جایگزین داشت و کم کم به سمتی حرکت کنیم که بودجه وابستگی کمتری به نفت داشته باشد.

منبع:ایسنا
کد خبر 68c1c4d2cd2c4b37b79b6fd2b4ec3182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =