۰ نفر
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
غذا و تغذیه> یک متخصص تغذیه در خصوص انواع آدامس و خواص آن می گوید:آدامس ها دو نوع هستند، یکی قند معمولی یا ساکارز که مصرف آن موجب پوسیدگی دندان می شود و دیگری آدامس هایی که از قندهای مصنوعی ساخته شده است و فاقد قند و شکر طبیعی هستند که قابل هضم در بدن می باشند.

پیام فرح بخش در خصوص انواع آدامس و خواص آن می گوید: آدامس ها دو نوع هستند، یکی قند معمولی یا ساکارز که مصرف آن موجب پوسیدگی دندان می شود و دیگری آدامس هایی که از قندهای مصنوعی ساخته شده است و فاقد قند و شکر طبیعی هستند که قابل هضم در بدن هستند.

در بدن ما آنزیمی به نام پتاآلین وجود دارد که موجب هضم کربوهیدرات های اولیه می شود. بنابراین آدامس های بدون قند موجب آسیب به دهان و دندان نمی شوند.
 
برخلاف تصور عامه مردم جویدن آدامس موجب چاقی نمی شود و فرقی نمی کند آدامس معمولی یا آدامس بدون قند باشد. جویدن آدامس موجب تحریک شیره های گوارش و بهبود کارکرد دستگاه گوارشی می شود، بنابراین جویدن آدامس موجب لاغری افراد می شود. اما این لاغری محسوس نیست.
 
افراد دیابتی هرگز نباید آدامس های قنددار یا معمولی را استفاده کنند، اما مصرف بدون قند آن تاثیری بر میزان قند بدن این افراد ندارد، چرا که این آدامس ها دارای قندهای سوبیتول یا زایبیتول از دسته قندهای الکلی هستند که میزان انرژی بخشی و قند آن بسیار ناچیز است.
 
جویدن آدامس موجب تقویت عضلات جونده می شود، اما مصرف آن به صورت ناشتا توصیه نمی شود. بهترین زمان برای جویدن آدامس بعد از مصرف غذا است، چرا که بدن را فریب می دهد که گویا غذایی وارد دستگاه گوارش شده است و در نتیجه دستگاه گوارش تولید شیره بیشتری می کند و این موضوع به هضم غذا کمک می‌کند.

منبع: رکنا
کد خبر 69ee49b8a7ba4e199dcd6f01f3d643ad

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =