مواد غذایی> معاون وزیر صنعت در مورد علت برگزار نشدن نمایشگاه ضیافت ماه مبارک و تنظیم بازار ماه مبارک رمضان گفت: تنظیم بازار کالاهای کشاورزی برعهده وزارت جهاد است و آن قدر کالا در بازار فراوان است که همه دنبال مشتری می‌گردند.

مجتبی خسروتاج در پاسخ به این پرسش که وزارت صنعت،‌معدن و تجارت برای تنظیم بازار ماه مبارک چه تدابیری در نظر گرفته است، اظهار داشت: چندین بار گفته ام تنظیم بازار محصولات کشاورزی پس از قانون انتزاع بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و تنظیم کالاهای صنعتی و معدنی بر عهده وزارت صنعت و معدن و تجارت است.

وی در پاسخ به علت عدم برگزاری نمایشگاه ضیافت که امسال با توافق اصناف و وزارت صنعت صورت گرفته نیز گفت: امروز شرایط کالا به گونه ای است که در همه گروه‌های کالایی مازاد تولید داریم تا جایی که واحدهای تولیدی می‌گویند خریداری برای محصولاتمان نداریم.

خسروتاج تاکید کرد: امروز بزرگترین دغدغه پیدا کردن مشتری برای محصولات است و کمبودی در بازار وجود ندارد.

این سخنان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی مطرح می شود که حجتی وزیر جهاد کشاورزی بارها در مورد تنظیم بازار کالاهای اساسی گفته است که وزارت جهاد بر بحث کلان این کالاها نظارت دارد و بحث خرد بازار و تنظیم آن به این وزارتخانه مربوط نمی شود.

در این آشفته بازار معلوم نیست که اگر مشکلی در خصوص قیمت و زیاده خواهی برخی واسطه‌ها به میان بیاید یا کمبودی مانند بازار میوه شب عید و گرانی در پی آن به وجود آید چه کسی پاسخ گو خواهد بود.


منبع:فارس
کد خبر 6b6c0b45355847f08d0ba610df7047c1

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =