غذا و تغذیه> با توجه به اینکه نان به همراه برنج، گوشت قرمز و سفید از اقلام اصلی خوراک کشور است بنابراین بهبود کیفیت تولید آن نیز بسیار اهمیت دارد که به اعتقاد رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران نانوایی‌های کشور مردم نسبت به کیفیت نان آگاهی ندارند که صدا و سیما به عنوان رسانه ملی باید این موضوع را با دقت بررسی کند.

علی یزدانی  با بیان مطلب فوق تصریح کرد: بازرسی نهادهای قانونی مانند سازمان تعزیرات حکومتی و یا حتی صنف نانوایی‌ها بر کیفیت پخت نانوایی‌ها را کافی نمی‌دانم و باید این امر تقویت شود.

وی با بیان اینکه کیفیت گندم و آرد وارداتی در حال حاضر خوب است، تصریح کرد: دولت نرخ نان را افزایش نداد، بلکه در سال جاری به نانوایی‌ها اختیار داد تا 20 درصد از آرد مورد نیاز خود را به صورت آزاد تهیه کنند و تامین باقی آن بر عهده دولت باشد.

یزدانی ادامه داد: پس از اعمال این سیاست شاهد هستیم که نان در سطح شهر نرخ ثابتی ندارد به فرض در یک محله 500 و در جایی دیگر 700 تومان به فروش می‌رسد.

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران نانوایی‌های کشور، گفت: دستمزد و تعداد کارگران در یک واحد نانوایی به میزان فروش نیز بستگی دارد، برای نمونه میزان درآمد صاحب یک مغازه نانوایی که در یک روز 20 کیسه آرد پخت می‌کند از کسی که نصف این رقم پخت می‌کند بالاتر است و به طور منطقی به کارگر بیشتری نیاز دارد.

یزدانی اظهار کرد: البته در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و افزایش هزینه‌های جاری در نانوایی‌ها، کارفرمایان به جای چهار کارگر دو نفر را استخدام می‌کنند، اما فشار کاری بیشتری را به اندازه همان چهار نفر به خود وارد می‌آورند تا در مخارج صرفه جویی شود.

وی افزود: در برخی مشاغل افراد پس از اتمام کار، وقت زیادی برای پرداختن به شغل دوم در طول روز یا یک هفته دارند، اما کارگران نانوایی‌ها از ساعت پنج صبح به سر کار می‌روند و در طول روز نیز باید هنگام ظهر و اوایل شب به پخت مشغول باشند، پس تمام روز خود را صرف همین حرفه می‌کنند و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا درآمد آنان نیز بر اساس سختی کارشان افزایش یابد.

منبع:ایسنا
کد خبر 6c3fd94d2c204fabb45622cb267f68b0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =