بالاخره ۲۴ خرداد فرا رسید و همه نگاه ها به ساختمان اتاق بازرگانی در خیابان طالقانی دوخته شده تا هیأت رئیسه جدید اتاق بازرگانی ایران را بعد از یک ماراتن طولانی و نفس گیر انتخاب کنند.

در حال حاضر اعضا در طبقه اول مشغول دریافت تعرفه های رای هستند و مسئولان دائما از نمایندگان می خواهند که برای شروع جلسه به طبقه دهم بروند. همچنین قرار است خبرنگاران به صورت زنده از طبقه ای دیگر شاهد برگزاری انتخابات باشند.

شب گذشته در شورای روسا توافقاتی میان اعضای تهرانی و شهرستانی برقرار شد. به این ترتیب قرار شد ریاست، یک صندلی نایب رئیسی، خزانه داری و منشی به شهرستان ها برسد و در مقابل تهران ۳ صندلی نایب رئیسی را به دست آورد. بر اساس این توافق محسن جلال پور رئیس، غلامحسین شافعی نایب رئیس، مسعود خوانساری، پدرام سلطانی و محمدرضا انصاری نواب تهرانی، حسین پیرموذن خزانه دار و کیوان کاشفی منشی خواهند بود. هرچند که برای تمامی این پست ها کاندیداهای دیگری هم وجود دارد و احتمال شکسته شدن آرا به دلیل تعدد کاندیدا زیاد به نظر می رسد.

علامیرمحمدصادقی رئیس سنی جلسه شد

ریاست سنی جلسه بر عهده علا میرمحمد صادقی قرار گرفت. همچنین فرهاد فزونی و سیدعبدالوهاب سهل آبادی ناظرین جلسه هستند. فاطمه دانشور نیز به عنوان منشی انتخاب شد.

چلال پور و مهرعلیزاده کاندیدای ریاست

کاندیداهای ریاست معرفی شدند و همانطور که پیش بینی می شد محسن جلال پور و محسن مهرعلیزاده دو کاندیدای ریاست هستند.

جلال پور: اتاق یک قطبی یا دو قطبی نمی شود

جلال پور در این جلسه اعلام کرد: من برای اتمام وظیفه ای که در دوره هفتم به من اعطا شد نامزد ریاست اتاق هشتم شدم و بزرگترین کار در هیأت رئیسه تشکیل یک اتاق منسجم در دور جدید است. طی یک ماه و نیم گذشته شرایطی به وجود آمد که نگرانی درباره یک قطبی یا دو قطبی شدن اتاق وجود داشت ولی امروز این نگرانی از بین رفته است.

مهرعلیزاده انصراف داد

محسن مهرعلیزاده کاندیدای دیگر اعلام کرد به دنبال اتاقی نیرومند هستیم و اتاق نیرومند یعنی اتاقی که ماحصل کارجمعی و عضو محوری باشد. اتاقی که در آن هیأت نمایندگان تصمیم گیر اصلی هستند و هیأت رئیسه مجری آن اظهارات باشند. وی اظهار داشت رئیس اتاق باید شهامت، جرئت و قدرت و روابط قوی با نهادهای دولتی و غیردولتی داشته باشد. وی با بیان اینکه اتهام دولتی بودن را از خود مبرا می داند گفت که ۳۸ سال سابقه کار اجرایی داشته است. مهرعلیزاده در انتهای صحبت های خود از کاندیدا بودن انصراف داد.

جلال پور رئیس شد

برای انتخاب تنها کاندیدای ریاست آرا در حال اخذ شدن است و پس از آن شمارش آرا آغاز می‌شود. ۴۳۹ نفر کل هیات نمایندگان دوره هشتم بوده که امروز تعداد حاضران در انتخابات ۴۲۴ نفر است. بنابر این از پیش جلال پور رئیس اتاق بازرگانی شناخته می شود.

کاندیدای نواب مشخص شدند

برای بخش نواب رئیس یحیی آل اسحاق، غلامحسین شافعی، محسن چمن آرا، گل شیرازی، پدرام سلطانی، بنا مولایی، شمسعلی معلم، مسعود خوانساری، محمدرضا انصاری، یونس ژائله، بحرینیان، قمی، روشنک و طوسی کاندیدا شدند.

ریاست جلال پور با ۳۵۴ رای

جلال پور با ۳۵۴ رای رئیس شد. همچنین ۵۹ رای باطله تشخیص داده شد و ۱۰ نفر رای به صندوق نریختند.
کد خبر 6cde56e3af8e4d9ea37793ffc088ffaa

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =