پروتکل‌های بهداشتی مربوط به صادرات گوشت مرغ و فرآورده‌های لبنی به روسیه که نیاز به اقدامات تکمیلی دارد با اندکی تأخیر انجام می‌شود.


رییس سازمان دامپزشکی کشور از امضای موافقت‌نامه‌های مربوطه بین دامپزشکی ایران و روسیه خبر داد و گفت: شرکت‌های تولید و فرآوری انواع آبزیان، کشتارگاه‌های صنعتی طیور که دارای کد IR هستند و کارخانه‌های صنایع لبنی دارای این کد، برای آغاز عملیات صادرات به کشور روسیه معرفی شدند.

مهدی خلج افزود: نخستین تقاضا از سوی این کشور درباره انواع آبزیان به‌ویژه قزل‌آلا بود که پروتکل‌های بهداشتی مربوطه به امضای کارشناسان دامپزشکی دو کشور رسید.

وی خاطرنشان کرد: هر محموله‌ای که بخواهد به روسیه صادر شود، باید مورد تأیید سازمان دامپزشکی بوده و الزامات بهداشتی را رعایت کند.

خلج ادامه داد: درباره کشتارگاه‌های صنعتی مرغ و صادرات فرآورده‌های لبنی نیز پروتکل‌های بهداشتی بین دو کشور به امضاء رسید، اما لازم است اقدامات تکمیلی در این باره انجام شود.

وی تصریح کرد: نخستین محصولات شیلاتی به‌زودی راهی کشور روسیه خواهند شد، اما برای گوشت مرغ و سایر محصولات و فرآورده‌های لبنی نیز خوش‌بین هستیم، زیرا مشکل خاصی در بازدیدهای به‌عمل‌آمده گزارش نشده است.

منبع:ایانا
کد خبر 6fe0c361fc3040f88a7f07b2a1a6b816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =