صنایع غذایی> فود پرس - شکر طعم دار برای نخستین بار در کشور توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان تولید شد.

الهام برنجیان مدیر توسعه محصولات نیشکری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در گفت و گو با خبرنگار فود پرس، با اعلام خبر فوق افزود: تولید شکر طعم دار در جهت ایجاد تنوع در بازار شکر از اهمیت خاصی برخوردار است و این کارخانه 600 تن شکر طعم دار در سال تولید می کند.

وی افزود: تولید شکرهای طعم دار در چارچوب تحقق سیاست های جاری کشور به منظور دستیابی به خودکفایی و جلوگیری از واردات محصولات متنوعی که امکان تولید آنها در داخل کشور وجود دارد انجام می‌شود.

ایشان با بیان اینکه کاربردهای شکر طعم دار در بیسکویت،کیک، بستنی، انواع شربت و نوشیدنی هاست گفت: این محصول تاکنون در مقیاس صنعتی در کشور تولید نشده بود و در سایر کشورها نیز به عنوان یک محصول جانبی و مکمل در کارخانجات تولید انواع شکر و یا تولید کنندگان محصولات غذایی مانند نوشابه،آب نبات،شکلات و... تولید می گردد.

برنجیان بیان کرد: امروزه مصرف شکر طعم دار در کنار سایر شیرین کننده ها در دنیا افزایش یافته است. در برخی از کشورهای پیشرفته جهان این محصول با بیش از 62 طعم در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد و همچنین به طعم شکرهای طعم دار این شرکت شامل هل،زنجبیل،دارچین، لیمو و هل اشاره کرد.

برنجیان همچنین با اشاره به تولید شکر پودری در این واحد افزود: تمام تجهیزات مورد استفاده در این واحد بومی سازی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ویژگی های این کارخانه عدم استفاده از اسانس های مصنوعی و استفاده از پودر طبیعی طعم دهنده هاست.

کارخانه شکر طعم دار وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان می باشد و هم اینک واحد تولید شکرهای طعم دار خوزستان برای 40 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرصت اشتغال ایجاد کرده که تا سال آینده این تعداد به 80 نفر می رسد. که در موسسه تحقیقات و آموزش نیشکر در 40 کیلومتری جاده اهواز- خرمشهر قرار دارد.
کد خبر 6ff37f85c5fa420b9b5678215ffd0db1

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =