۰ نفر
۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
به‌دلیل رقابتی که بین واردکنندگان موز وجود دارد، قیمت این محصول در بازار مصرف تا هر کیلوگرم سه‌هزار تومان به نفع مصرف‌کننده کاهش یافته است.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره آشفتگی قیمتی برخی از محصولات باغی در روزهای اخیر گفت: عرضه و تقاضا صرفاً مشخص‌کننده قیمت محصولات کشاورزی است و وقتی محصولی در بازار کشش دارد، فروشندگان نیز قیمت بالایی را برای محصول خود انتخاب می‌کنند.

حسین مهاجران افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم نارنگی انشو (مازندران) در مراکز عمده فروش میوه پنج‌هزار و 500 و نارنگی بندری هشت‌هزار و 500 تومان به فروش می‌رود.

وی در پاسخ به دلایل گرانی نارنگی در بازار مصرف خاطرنشان کرد: نارنگی بندری کیفیت بی‌نظیری که دارد مصرف‌کننده حاضر است در خرده‌فروشی‌ها برای خرید هر کیلوگرم از این محصول بیشتر از 10 هزار تومان پرداخت کند که این امر در کنار تولید محدود آن باعث قیمت بالای این نوع نارنگی در بازار مصرف شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ادامه داد: نارنگی انشوی مازندران نیز که در حال رسیدن به پایان فصل خود است، در مقایسه با ماه‌های گذشته تا دو برابر افزایش قیمت داشته است، به همین دلیل به مصرف‌کنندگان توصیه می‌شود که محصولات دیگری را جایگزین نارنگی کنند.

مهاجران تصریح کرد: در حال حاضر سیب، پرتقال و موز در بازار مصرف قیمت مناسبی دارند، به‌طوری که هر کیلوگرم موز به‌رغم وارداتی بودن، سه‌هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

وی درباره دلیل کاهش قیمت موز یادآور شد: به‌دلیل رقابتی که بین واردکنندگان این محصول وجود دارد، رنگ‌آمیزی و عرضه این محصول در بازار افزایش یافته و در بازار دامپینگ ایجاد شده است.

مهاجران تأکید کرد: در صورتی که روند رقابت بین واردکنندگان این محصول تا شب عید ادامه داشته باشد و برای عرضه آن گلوگاه ایجاد نشود، در ایام پایانی سال این محصول در کنار میوه‌های پرمصرفی مانند سیب و پرتقال به قیمت پایین و به نفع مصرف‌کننده عرضه خواهد شد.

منبع:ایانا
کد خبر 7006049e7b0f4a6e840db380340b6d55

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =