غذا و تغذیه > یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: رژیم غذایی سالم و مناسب، باعث بهبود سلامت بدن می شود.

رضا جعفری متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره عوامل تاثیرگذار در برنامه غذایی گفت: عواملی مانند حمایت خانواده، شرایط محیط زندگی، ورزش و افزایش فعالیت بدنی و انتخاب غذاهای سالم مطابق با سبد غذایی خانواده در رژیم غذایی مناسب تاثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به عوارض چاقی عنوان کرد: چاقی در افراد باعث بروز بیماری های قلبی و عروقی، سکته مغزی، دیابت، افزایش فشار خون، اختلالات گوارشی، تنگی نفس و سرطان می شود که این افراد باید در هنگام استفاده از رژیم های غذایی به عادات و تتغییرات تغذیه خود توجه کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: برای ایجاد انرژی، آرامش، شادابی و افزایش سطح هوشیاری باید برنامه ریزی خوب و مناسب جهت رژیم غذایی و کاهش وزن خود داشته باشید.

وی درباره دلیل کاهش رژیم های غذایی در افراد اظهار داشت: افزایش توانایی های بدن و عوارض رژیم های غیر اصولی جهت کاهش وزن از دلایل کاهش و شکست رژیم های غذایی در بین
افراد است.

جعفری با بیان اینکه نوشیدن آب باعث کاهش وزن می شود اظهار داشت: نوشیدن روزانه دو لیوان آب مازاد بر مقدار آبی که همیشه عادت به نوشیدنش دارید باعث افزایش 30 درصدی متابولیسم بدن شما می شود و این عمل کاهش 2 کیلو گرمی وزن در طول یک سال را به همراه دارد.

این متخصص تغذیه با اشاره به نوشیدن چای سبز افزود: علاقه مندان به قهوه می توانند چای سبز را جایگزین کنند، زیرا این چای باعث بهبود متابولیسم بدن و افزایش سوختن چربی ها می شود.

وی درباره رژیم غذایی سخت ابراز داشت: یک رژیم غذایی سخت و شدید، باعث ایجاد نوسانات خلقی، جسمی و ذهنی ، سردرد، گوشه‌گیری، خستگی و بدخلقی می شود.

جعفری با بیان اینکه مواد پروتئینی باعث کاهش وزن افراد می شود، تصریح کرد: مصرف مواد غذایی پروتئینی(به دلیل سیری زود هنگام) مانند تخم مرغ، لوبیا، عدس، ماهی، روغن زیتون، گندم، میوه، سبزیجات و مغز دانه ها کاهش وزن در افراد را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه احساس گرسنگی زود هنگام باعث لاغری نمی شود، افزود: گرسنگی زود هنگام 5 دقیقه بعد از صرف غذا، نشانه استفاده از رژیم غذایی نامناسب و نامتعادل برای کاهش وزن است.

منبع:شفاآنلاین
کد خبر 70d5308c875b4622a9e70a6916361f22

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =