۰ نفر
۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱

رییس اتحادیه خشکبار و آجیل‌فروشان گفت: بادام‌های هندی که در بازار آجیل عرضه می شوند به دلیل ممنوعیت واردات، به صورت قاچاق وارد می‌شوند که باعث گرانی این محصول شده است.

مصطفی احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این‌که بادام هندی تولید داخلی ندارد و باید از خارج وارد شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه مصرف داخلی این محصول در ایران زیاد است هنوز ممنوعیت آن برداشته نشده و بادام زمینی قاچاقی وارد می‌شود که باعث شده هرگونه قیمت‌گذاری روی این محصول اعمال ‌شود.

وی تصریح کرد: این در حالی است که اگر بادام هندی به صورت قانونی وارد می‌شد وزارت بهداشت و سازمان‌های مربوطه می توانستند روی بهداشت آن نظارت کنند تا مطابق استانداردها وارد شود و قیمت گذاری آن نیز واقعی می‌شد اما با این کار، دولت نیز حق خود را گرفته است.

رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان گفت: در حال حاضر هر کارتن 20 کیلویی بادام هندی بیرون مرزها 500 هزار تومان است در حالی که همین کارتن وقتی وارد کشور می‌شود با 33 درصد افزایش 750 هزار تومان به فروش می‌رود.

احمدی افزود: با توجه به تولید پایین و مصرف بالای بادام هندی مجبور هستیم که آن را از خارج از کشور وارد کنیم ولی واردات باید مدیریت شود که قیمت‌ها متفاوت نباشند.

وی ادامه داد: از تیر و مرداد‌ماه امسال، اقداماتی در این زمینه شروع شده تا در روزهای پایانی سال که با افزایش مصرف مواجه می‌شویم، مشکی نداشته باشیم.

کد خبر 715ce0c466a1449286b875e1f660bfa4

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =