کشاورزی>ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری در ادامه برنامه افزایش امنیت غذایی درصدد است از ایده‌های خلاقانه معرفی ماده جایگزین برای خوراک دام و طیور حمایت کند.

ذرت به ‌دلیل خوش‌خوراکی و انرژی بالا یکی از بهترین گزینه‌ها برای غذای دام و طیور است. این دانه روغنی سالها است که در مرغداری‌ها و دامپروری‌ها به‌عنوان غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری در ادامه برنامه افزایش امنیت غذایی درصدد است از ایده‌های خلاقانه معرفی ماده جایگزین برای خوراک دام و طیور حمایت کند.

این کار در راستای برنامه‏‌های مرتبط با تقویت امنیت غذایی در کشور، اجرایی می‌شود و در قالب فراخوان «ایده و طرح‏های مرتبط با جایگزینی ذرت مورد استفاده در خوراک دام و طیور» منتشر شده است.

با توجه به این‌که ایران جزو 10 کشور اول دنیا از لحاظ پرورش مرغ گوشتی است، پیدا کردن جایگزینی برای تأمین خوراک آنها یک ضرورت است. اما آیا محصولی وجود دارد که هم از نظر ارزش غذایی و هم به ‌لحاظ قیمت قابلیت جایگزین شدن با جو و ذرت را داشته باشد؟ قرار است این سؤال با ایده‌های دانش‌بنیانی پاسخ داده شود.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با یک اقدام فناورانه و نوآورانه در تلاش است از ایده‌های دانش‌بنیان‌ها برای تأمین خوراک دام و طیور استفاده کند، بر همین اساس هم شرکت‌ها و افراد خلاق می‌توانند طرح‌های مورد نظر خود را تا پایان خرداد ماه امسال به آدرس   bioproducts@biodc.isti.ir ارسال کنند.

منبع:تسنیم
کد خبر 71adce63072a48048ebc80ed30f970dd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =