۰ نفر
۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
کاوه زرگران - رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران

به نظر من عملکرد اقتصادی دوره نهم مجلس شورای اسلامی، نمره قبولی نمی گیرد. در حوزه ما یعنی کشاورزی و صنایع تبدیلی در این دوره از مجلس شورای اسلامی، قوانینی مصوب شد که پیامد خوشایندی برای صنایع تبدیلی به همراه نداشت. هر قانون و مصوبه ای در مجلس با در نظر گرفتن پیامدهایش برای آن حوزه مشخص به مرحله تصویب می رسد و طبق قاعده باید، ارتقای اجزای و عناصر آن حوزه، به عنوان نتیجه مطلوب تصویب و اجرای یک قانون مد نظر قانونگذار باشد. در مجلس نهم اما ما شاهد این بودیم که قوانین مصوب نه تنها باعث ارتقای بخش کشاورزی نشد، بلکه باعث عقب گرد در صنایع تبدیلی و کشاورزی هم شد.

صنایع تبدیلی در حال حاضر شرایط خوبی ندارد. متولی آن هم عوض شده و متولی جدید خیلی ارزشی برای این بخش قائل نیست و به ارزش آن اعتقادی ندارد. در حال حاضر مشکلات سابق صنایع تبدیلی، هم چنان پابرجاست و رفع نشده و مشکلات جدید هم برای آن ایجاد می شود.

من در زمان مناسب در مورد مشکلات صنایع تبدیلی و آن بخش از این مشکلات که ناشی از عملکرد اقتصادی مجلس است، صحبت خواهم کرد و الان تمایل ندارم وارد جزییات شوم اما بطور کلی، قوانین مصوب در این دوره از مجلس، در حوزه صنایع تبدیلی معضلاتی ایجاد کرده که شرایط را نسبت به گذشته برای این بخش سخت تر کرده. در روند تولید صنایع تبدیلی نه تنها بهبودی حاصل نشده بلکه، برخی از تولیدکنندگان ناچار شدند تولید را متوقف کنند.
کد خبر 726cd036920e46ab96657979112eb2b5

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =