۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
مدیرکل فائو از حمایت چین از همکاری های جنوب تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اتاق تهران،تمرکز برکشاورزی کلید اطمینان برای ابتکار طرح «یک کمربند، یک جاده» و ترویج توسعه پایدار است. خوزه گرازیانو داسیلوا، مدیرکل فائو می گوید: «ابتکار یک کمربند، یک جاده و پیوند چین و منطقه اوراسیا می تواند برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار کمک کند، به شرط آن که در مسیر این جاده نیازهای میلیون ها کشاورز و صیاد در کشورهای درگیر براورده شود.

به گفته او، کشاورزی بخش بسیار مهمی است. بیش از 25 درصد از تولید ناخالص داخلی برای کشاورزی است و همچنین بیش از 40 درصد اشتغال در بسیاری از کشورهای این طرح را هم کشاورزی تامین می کند.

گرازیانو داسیلوا همچنین این رویداد را انگیزه های منحصر به فرد برای یک تلاش هماهنگ بین المللی برای ترویج «توسعه متوازن تر، عادلانه تر و فراگیرتر در امتداد یک کمربند و یک جاده» دانست.

سران 29 کشور جهان 14 و 15 ماه می در مجمعی شرکت کرده بودند به «یک کمربند، یک جاده» معروف است. این ابتکار بر گسترش توسعه و تجارت ارتباط بین آسیا، آفریقا، جنوب امریکا و اروپا تمرکز دارد که همان طور که اشاره شد توسط شی جین پینگ رییس جمهوری چین افتتاح شد.

در این مجمع، مدیرکل فائو تاکید کرد که کشاورزی تنها برای تولید و ترویج معیشت پایدار مهم نیست. بلکه توجه به کشاورزی برای تضمین امنیت غذایی، حفاظت از منابع طبیعی، تنوع زیستی و ارتقای توسعه روستایی ضروری است.

فائو اولین سازمانی است که به توسعه یک چارچوب خاص برای تقویت هماهنگی سیاست در اجرای طرح یک کمربند و یک جاده در ارتباط با بخش کشاورزی پرداخته است.

این چارچوب به دنبال ترویج 4 برنامه شاخص بوده است: 1) رویکرد و برخورد با سلامتی برای کشاورزی پایدار و تجارت. 2) تولید موادغذایی پایدار و توسعه زنجیره ارزش. 3)علم و فن آوری برای نوآوری کشاورزی، موادغذایی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی. 4)کشاورزی هوشمند و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و کاربرد آن در صنایع غذایی.

چین رهبر همکاری های جنوب

به گفته مدیرکل فائو، این ابتکار «یک فرصت بزرگ» را برای تمام کشورهای درگیر باز می کند. مدل فائو برای تروج توسعه در ایجاد اشتغال، ایجاد زیرساخت ها و ترویج تجارت میان کشورهای در حال توسعه در سراسر «جنوب جهان» موثر خواهد بود.

گرازیانو داسیلوا همچنین گفت: اجازه بدهید از چین برای ایفای نقش پیشرو در حمایت از برنامه همکاری های جنوب تشکر کنم. در این برنامه بیش از 30 کشور سود خواهند کرد و اثرات تولید قوی در کشورهای در حال توسعه ایجاد خواهد شد.

سخنرانی رییس جمهور شی نشان داد که چین یک میلیارد دلار امریکا برای پشتیبانی از سازمان های بین المللی برای پیاده سازی یک سری از پروژه ها به نفع کشورهای در امتداد یک جاده و یک کمربند کمک خواهد کرد. این با ارائه توصیه های سیاسی به ارتباط کمک های توسعه ای در خارج از کشور منجر خواهد شد. تجارت و سرمایه گذاری بلندمدت، همان چیزی است که برای توسعه مناطق روستایی محروم کشورهای در حال توسعه نیاز است.
کد خبر 731130cc860f4f5a9812cfb6d38fc0ce

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =