کشاورزی> رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه عدم توجه به کیفیت در خرید تضمینی گندم موجب بی‌توجهی کشاورزان برای افزایش کیفیت گندم می‌شود، گفت: نرخ مناسب خرید تضمینی گندم 1500 تومان است.

عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در مورد کاهش قیمت تضمینی مصوب گندم، گفت: قیمت تمام شده گندم برای کشاورزان بالاتر از نرخ مصوب و حدود 1300 تا 1500 تومان است.

وی با بیان اینکه هنوز مصوبه جدید دولت در مورد قیمت تضمینی گندم را مطالعه نکرده، گفت: گندم باید با قیمت مناسب و برحسب کیفیت خریداری شود، نه اینکه هر نوع گندمی که کشاورز عرضه کرد را با یک قیمت ثابت خریداری شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصریح کرد: عدم توجه به کیفیت در زمان خرید گندم موجب بی‌توجهی کشاورزان به افزایش کیفیت محصول تولیدی می‌شود.

رجایی با بیان اینکه شبکه بانکی باید وجه خرید گندم را بلافاصله پس از تحویل گندم به سیلوها به کشاورز پرداخت کند، افزود: در شبکه بانکی به ازای هر روز تعویق در بازپرداخت اقساط تسهیلات جریمه اخذ می‌شود، بنابراین در صورت تأخیر در پرداخت وجه خرید به گندمکاران یا کشاورزان هم باید تصمیماتی اتخاذ شود تا کشاورزان بلافاصله وجه خرید تضمینی گندم را دریافت کنند.

منبع:فارس
کد خبر 73b0f422c86f4e54b8badd8adf1b9d70

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =